להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

הדברת חפרפרת או חולד

הדברה והרחקת חולד וחפרפרת
ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך 2650

אז כולם מכירים את החפרפרת חיה מדהימה שנפוצה בעיקר בסרטי ילדים או במשחקים שמוציאה את הראש מהאדמה ואנו צריכים להכות עליה עם הפטיש , החפרפרת והחולד הם האדריכלים בתת קרקעיים של עולם החיות .
למעשה בישראל מדובר בחולד ולא בחפרפרת אך מדביר מקצועי שיענה לטפון וישמע שאתם מחפשים הדברה לחפרפרת מיד יבין שמדובר בהדברת חולד או בשמו המקצועי SPALAX .. 
איך יודעים שאכן יש לנו חפרפרת בגינה ? איך אפשר להיפטר מחולד בחצר ? ממה החולד ניזון ואיך הוא בכלל נראה ? ואיך מטפלים בחולד בחצר ? המשיכו איתנו >>> 

תוכן עניינים:
טיפול מניעה והדברת חולד וחפרפרת

הדברת חפרפרת וחולד 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

חפרפרת VS חולד

כשעושים השוואה בין שני חיות בעלות צורת התנהגות דומה חשוב להבין תחילה שבישראל אין חפרפרת כלל , למעשה החולד והחפרפרת הם אמנם שניהם חיים מתחת לאדמה וניזונים מאותם מאכלים אבל אלו שני חיות שונות עם פיזיולוגיה שונה לחלוטין . 

גם בצורה החיצונית הם שונים לגמרי אך הדברים הדומים שבהם זהו הצורה המאורכת והצינורית שמגיעה לכ40 ס"מ ועד 700 גרם . 
החולד למעשה בנוי בצורה מדויקת להפליא לאופן ההתנהגות שלו מתחת לאדמה והוא ללא אברים בולטים כמו בשאר החיות כמו אוזניים , זנב וכו' 

עיוור ובעל שיניים קדמיות חזקות מאוד שיכולות לכרסם כל מתאר אדמה שיעמוד בדרכו 
לחולד יש אברי חישה באפו והוא מרגיש פי 10 מהר יותר מאשר מישוש אדם ש

הדברה לחולד

חפרפרת

מבנה פיני : 

חפרפרת היא ממין יונקים קטנים, בדרך כלל באורך של כ-4-6 אינץ' (10-15 ס"מ). יש להם גוף קצר וחזק עם פרווה קטיפתית שצבעה נע בין אפור לשחור. לחפרפרת יש עיניים ואוזניים קטנות, מכיוון שהן אינן צריכות להסתמך על הראייה או השמיעה שלהן כשהן חיות מתחת לאדמה. במקום זאת, יש להם חוש מגע חד, שעוזר להם לנווט במנהרות שלהם.
אחד המאפיינים המובהקים ביותר של חפרפרת הוא רגליה הקדמיות החזקות. רגליים אלו מותאמות לחפירה ובעלות טפרים ארוכים וחדים המאפשרים לשומות לפרוץ אדמה וסלעים בקלות. לשומות יש שלד ייחודי המאפשר להן לנוע אחורה וקדימה דרך המנהרות שלהן, דבר שהן עושות על ידי שימוש ברגליהם האחוריות כדי לדחוק מצידי המנהרות.

בית גידול וההתנהגות של החפרפרת : 
החפרפרות נמצאות בחלקים רבים של העולם, מצפון אמריקה ועד אירופה ואסיה. הם מעדיפים אדמה לחה ורופפת שקל לעבור דרכה, והם מצויים בשפע במיוחד בשטחי עשב ויער. חפרפרות חיות במערכות מנהרות מורכבות שהן בונות בעצמן, והן ממעטות להסתכן מעל הקרקע אלא כדי להזדווג או להתפזר.

החפרפרות הן חיות בודדות, והן מאוד טריטוריאליות. לכל חפרפרת יש רשת מנהרות משלה, אותן היא מסמנת בניחוח כדי ליידע חפרפרות אחרות שהיא כבר תפוסה. חפרפרת גם פעילה מאוד, והן יכולות לעבור מנהרה של עד 100 רגל (30 מטר) ביום אחד, לחפש מזון ולהרחיב את מערכת המאורות שלהן.
מזון: 
החפרפרות הן אוכלי חרקים, מה שאומר שהן ניזונות בעיקר מחרקים וחסרי חוליות קטנים אחרים. המאכל האהוב עליהם הוא תולעי אדמה, שאותן הם יכולים לזהות באמצעות חוש המישוש. החפרפרות אוכלות גם חיפושיות, גרובים וחרקים אחרים שהם מוצאים באדמה. יש להם חילוף חומרים גבוה וצריכים לאכול לעתים קרובות כדי לשמור על רמות האנרגיה שלהם.
חפרפרת

הנזק והתרומה של החפרפרת

החפרפרות ממלאות תפקיד חיוני במערכת האקולוגית, שכן הן עוזרות לאוורר ולהפרות את האדמה על ידי נבירה דרכה. הם גם אוכלים מזיקים רבים שעלולים לפגוע ביבולים ובגנים, מה שהופך אותם לבעלי ברית חשובים לחקלאים וגננים.
אך ניתן לראות חפרפרות גם כמזיקות באזורים מסוימים, שכן נבירה שלהן עלולה לפגוע במדשאות, במגרשי גולף בשדות , מטעים ובגנים. עם זאת, ישנן דרכים אנושיות להרחיק חפרפרות לחפור באזורים לא רצויים, כמו שימוש במכשירים קוליים או שתילת צמחים פחות אטרקטיביים באותם אזורים .
לסיכום חפרפרות הן חיות מרתקות שהתפתחו לחיות בסביבה תת קרקעית ייחודית. הם ממלאים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית ומוערכים בזכות יכולתם לשלוט באוכלוסיות חרקים ולשפר את בריאות הקרקע. ככל שאנו ממשיכים לפלוש לבית הגידול שלהם, חשוב למצוא דרכים להתקיים יחד עם האדריכלים התת-קרקעיים הללו ולהעריך את השירותים החשובים שהם מספקים.

מה ההבדל בין חפרפרת לחולד ?

חולד וחפרפרת הם שני סוגים נפרדים של מכרסמים חופרים המותאמים לחיות בסביבות תת קרקעיות. למרות שהם חולקים כמה קווי דמיון, ישנם כמה הבדלים מרכזיים בין שני החיות הללו.
 
הבדל חולד חפרפרת
הבדלים פיזיים
דומות בגודלן ובצורתן לחפרפרת , אך יש להן מספר מאפיינים פיזיקליים ברורים. אין להם עיניים או אוזניים חיצוניות, והפרוות שלהם היא בדרך כלל בצבע בהיר או ורדרד. יש להם חותכות גדולות וחזקות המותאמות לכרסום דרך שורשים ופקעות.
גוף קצר וחזק עם פרווה קטיפתית ועיניים ואוזניים קטנות. יש להם רגליים קדמיות חזקות עם טפרים ארוכים לחפירת מנהרות, שאורכן יכול להגיע עד 15 ס"מ
בית גידול
מצויים במזרח התיכון ובדרום מזרח אירופה, והם מעדיפים קרקעות חוליות יבשות. הם נמצאים לעתים קרובות באזורים מדבריים וצחיחים למחצה, שם הם מתחפרים מתחת לאדמה כדי להימלט מהשמש החמה.
נמצאות בכל רחבי העולם ומעדיפות אדמה לחה ורופפת שקל לעבור דרכה. הם נמצאים בדרך כלל באזורי עשב ויערות.
התנהגות
בעלי חיים חברתיים שחיים בקבוצות משפחתיות גדולות. הם בונים מערכות מנהרות נרחבות שיכולות לכסות כמה דונמים של אדמה, והם ידועים ביכולתם ליצור "ערים" תת-קרקעיות שלמות עם מספר חדרים וחדרים.
חפרפרות חיות בודדות שהן מאוד פעילות וטריטוריאליות. הם מבלים את רוב זמנם מתחת לאדמה, שם הם בונים מערכות מנהרות מורכבות ומחפשים מזון.
מזון
חולדים הם אוכלי עשב, הניזונים משורשים, פקעות ומחומר צמחי תת-קרקעי אחר.
אוכלי חרקים, הניזונים בעיקר מתולעי אדמה, חרקים וחסרי חוליות קטנים אחרים.
לסיכום, בעוד שגם חולד וגם חפרפרת מותאמים לחיים מתחת לאדמה וחולקים כמה מאפיינים פיזיים והתנהגותיים, ישנם הבדלים משמעותיים בין שני בעלי החיים הללו. לחולד אין עיניים או אוזניים חיצוניות, הם מעדיפים קרקעות חוליות יבשות, הן חיות חברתיות הבונות מערכות מנהרות נרחבות, והן אוכלי עשב, בעוד לחפרפרת יש עיניים ואוזניים קטנות, מעדיפות קרקעות לחות, הן חיות בודדות הבונות מערכות מנהרות מורכבות והן אוכלי חרקים. .

בישראל אין חפרפרת יש רק חולד .

ההבדל בין חולד וחפרפרת

מבנה השן של החולד

מבנה השן של החולד זהה למבנה השן של החולדות , השורש של השיניים שלהם פתוח ולכן תמיד השיניים גדלות . 
לחולד יש 2 שיניים תחתונות ו2 שיניים עליונות המצופות בציפוי חיצוני אמייל , מתחת לשכבת האמייל יש שכבת דנטין שמגנה על מוך השן . 
השיניים של החולד מאוד מאוד חזקות ובעלות כושר כרסום וחפירה של כל מתאר שטח . 

מבנה השן של חולדה

מבנה משפחתי ורביה של החולד

החולד מתפרס לשטחים גדולים מאוד של כ400 מ"ר מתחת לאדמה ויכול לבנות מחילות ארוכות מאוד עם המון חדרים , בעונת הרבייה שלהם הם יוצרים חדרים המיועדים לצורך רבייה , לאחר ההריון נקבת החולד ממליטה כ-4 גורים בממוצע שמגיעים לבגרות מינית לאחר שנה אך יוצאים לבנות תלוליות כבר לאחר 3 חודשים . 
לכאורה אם יש לכם זוג חולד בשדה לאחר 3 שנים הם יגיעו לכ-50 חולדים בממוצע ויחסלו לכם את השדה בחודש ימים (על פי מחקר שבוצע באוסטרליה ) .

חולד

הדברת חפרפרת ⭐⭐⭐⭐⭐

תזונה של החולד

החולד ניזון בעיקר משורשים ומחרקים שמתחת לפני הקרקע , הוא לכאורה גם אוכל דברים שמעל פני הקרקע אך בגלל מוגבל בהתמודדות שלו מעל הקרקע הוא לרוב ימצא מזון מתחת לפני הקרקע ואף יאגור מזון לתקופות מסויימות לשמירה על ביטחון . 

החולד יכול לחסל מטעים שלמים ושדות גדולים מאוד של בצל , פקעות , סלרי , בצל ירוק , גזר  וכו' 

הדברה לחפרפרת

התלוליות של החולד

החולד פעיל לאורך כל היום ועד שעות החשיכה ובונה לאורך כל היום תלוליות קטנות על ידי חפירה עם השיניים והידיים ודחיפה החוצה עם הראש , גם אם תדרכו על התלוליות לאחר כמה שעות שתחזרו הוא יחדש אותם במהירות רבה . 
החולד בונה חדר עם תלולית חדשה ב10 דק' ואם תפגשו את החולד בחפירה הוא יכול להיות מאוד תוקפני … 

החולדים הן בעלי חיים מרתקים שהסתגלו בצורה מושלמת לאורח החיים התת-קרקעי שלהם. החיות הקטנות והמוצקות הללו ידועות ברגליהן הקדמיות החזקות, הטפרים הארוכים והפרווה הקטיפתית שלהן, שעוזרות להן לעבור דרך האדמה בקלות. החולדים והחפרפרות נמצאות בכל רחבי העולם והן חלק חיוני ממערכות אקולוגיות רבות.

הדברה לחולד

הדברה לחולד תתבצע בדרך כלל על ידי 2 שיטות עיקריות ואפקטיביות בלי בלבולי מוח על שיטות לא יעילות או לא חוקיות בדומה להדברת חולדות .. 

המשרד להגנת הסביבה הגדיר את החולד כבעל חיים מזיק וישנם תקנות ברורות מאוד להדברתו 
פיזור רעלים – פיזור רעלים מסוג אנטי קוגלנטים עם מנגנון השהייה של 72 שעות כדי שהחולד יקח את הרעלים לתוך המחילות וירעיל את כל האוכלוסייה , את הרעלים שמים בתוך המחילות שלו עם צינור הזרקה ארוך בקוטר של צול . 
הצבת מלכודות – אנו מציבים מלכודות מקצועיות מיוחדות בפתח התלוליות עם חומרי משיכה מבוססים על שורשי צמחים 

הדברת חפרפרת בגז

בעבר היו מדבירים חפרפרת וחולד באמצעות גז פוספין או גזים אחרים שהיו מכניסים צינור ארוך לתוך המחילות באדמה ולמעשה היו מרעילים את החולד בתוך המחילות , בישראל הפעולה נאסרה מהסיבה שאי אפשר לשלות על הגז והפעולה מסכנת גם את הלקוחות וגם את המדבירים ולכן עדיף שהלקוח ישרוף עיתון ויציף את המחילות בעשן שריפה מאשר בגז רעיל . 

מכשירים להרחקת חולד

ישנם בשוק המון חברות ומדבירים שמוכרים מוצרים אולטרא סוניים להרחקת חולדות עכברים ואפילו חולד ! 
המוצרים האלו עם רעיון מדהים אך בפועל המוצרים לא באמת יעילים ולא פורים את הבעיה לטווח ארוך . 
החולד למעשה לאחר כמה ימים מתרגל לרעשים האולטראסוניים או לחילופין שהתדר לא מגיע בדיוק לכל ההסתעפויות שהוא בנה מתחת לאדמה . 
אנו לא ממליצים על רכישה של מוצרים אלו כלל מהסיבה שאין הוכחה מדעית ליעילותו בשום מקום בעולם . 
שורה תחתונה המוצרים האלה טובים רק למי שמוכר אותם …

מכשיר נגד חפרפרת בחצר

שיטות להרחקת חולד לבד

החולד מאוד רגיש לריחות וטעמים וכדי שהוא יחליט לעזור לבית אחר אתם תצטרכו לעשות המון פעולות מניעה , תחילה אם אין לכם דשא או שתילים וכדומה אתם יכולים לנסות להכניס צינור מים לתוך המחילה ולהציף א המחילה וכאשר הוא יברח החוצה ללכוד אותו . 
שיטה נוספת היא שתילה של עצים וצמחים עם שורשים בעלי ריח חזק כמו אקליפטוס , מרווה , חרצית , בזיליקום , שיבה וכו' 

דבר נוסף שאפשר לעשות הוא לקחת בקבוק אקונומיקה ולשפוך 2 כוסות לתוך כל מחילה ( אפשר גם לספוג עיתון או סמרטוט ) 
הרעדת האדמה עם רמקול חזק עם סאבופר או לנסות ליישר את השטח עד שהוא יתייאש

מחיר הדברה לחפרפרת בגינה

מחיר ההדברה לחולד משתנה בהתאם לגודל האזור שיש לטפל , רמת הנגיעות וכמות ההגעות . 
אי אפשר הרי לדעת כמה חולדים מסתתרים מחת לאדמה אבל אפשר פלוס מינום לבנות תוכנית אסטרטגית מולם על ידי ספירה של התלוליות בהתאם למתאר האדמה . 
העלות של הזמנה של מדביר מקצועי לבצע ניטור וטיפול נגד חולד נעה בין 350-600 ש"ח 

הדברה לחפרפרת וחולד

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

רישיון הדברה

מאמרים שקשורים לחולד וחפרפרת

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat