להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

הדברת ולכידת לטאות

לטאות הם בעלי חיים ממשפחת הזוחלים, יש קונוטציה לנחשים ולכן המון מפחדים גם מלטאות וכולם רוצים לנסות להדביר לטאות או לפחות מנסים להרחיק אותם מהבית. זה לא מנשה אם אתם גרים בקומה 22 או אפילו בקומה ראשונה, הלטאות יכולות להגיע לכולם ואנחנו כעט רוצים להסביר האם אפשר לבצע הדברה ללטאות? האם יש דרך להרחיק לטאות ומדוע הם נכנסות אלינו הביתה. ליאור זליקובסקי מדביר מקצועי עונה על השאלות »

תוכן עניינים : הדברה ולכידת לטאות

סוגי לטאות בישראל

בישראל יש 40 מינים שונים של לטאות אך אנחנו נמקד אתכם רק על חמשת הלטאות שחיות בסמוך לאדם ונכנסות לאנשים לתוך הדירות. 
הלטאות לא מסוכנות ולא תוקפות בני אדם, אך ריכזנו עבורכם את הלטאות שאתם עלולים לפגוש בבית או בחצר: 

לטאה זריזה

[ Phoenicolacerta laevis ] לטאה מאוד מהירה כשמה , צבעה חום – ירקרק עם גחון לבן , אורכה נע בין 4 ס"מ ועד 24 ס"מ ובמשקל של כ10 גרם ממוצע . הלטאה פעילת יום ולילה ומאוד אוהבת להסתתר מתחת לאבנים , סלעים סדקים בקירות ועצים .
רמת סיכון נמוכה

שממית עצים

(שם מדעי: Mediodactylus kotschyi) שממית בצע בחור - אפור עם גב מאוד מחוספס ופסים שחורים על הגב , מאוד חזקה ובעלת צבעי הסוואה מעולהים , יכולה לנתק את הזנב בסכנה .
רמת סיכון נמוכה

שממית הבתים

(שם מדעי: Hemidactylus turcicus ) שממית בעלת עור דק מאוד צבעו ורדרד וקצת כתום , בעלת אצבעות דביקיות שמאפשרות לה ללכת על כל משטח מאוזן או מאונך ובעלת תוחלת חיים ארוכה של 8 שנים .
רמת סיכון נמוכה

חרדון מצוי

(שם מדעי: Stellagama stellio) לטאה ממשפחת החרדוניים , לטאות גדולות יותר נראות קצת כמו איגואנה , בצעם אפור חום כהה ובעלי קשקשים גדולים על גבם , המזון העיקרי הם פרוקי רגליים , חרקים וצמחים .
רמת סיכון נמוכה

חומט פסים

(שם מדעי: Heremites vittatus או Trachylepis vittata) לטאה בעלת 5 פסים לאורך גופה , צבעה נע בין שחור לחום , ניזונה בעיקר מפרוקי רגליים וחרקים , לטאה מאוד נפוצה בישראל אך בעיקר באזורי הטבע
רמת סיכון נמוכה

דרכי הכניסה של הלטאות למבנים

הלטאות יכולות לחדור אליכם למבנה בכמה דרכים שונות, התכונות הייחודיות שלהם מקנות להם יתרון מאוד משמעותי לדוגמה הרגליים הדבקיות עם השערות הקטנות שמאפשרות להם ללכת על כל משטח הם ממש יכולות ללכת על התקרה, ללכת על קירות ואפילו על משטחים חלקלקים. דרכי הכניסה שלהם בעיקר דרך חלונות, ודרך חריצים מתחת לדלת או בין החלונות.

מה לטאות מחפשות אצלכם במבנה?

הלטאות אינם נחשבות כמזיק תברואי שיש צורך להדביר אותו מהסיבה שהם יופיעו אצלכם באחדים אך התופעה שצצים בבית או במשרד כל יום 2 לטאות ממש מעלות חשש, הלטאות בהחלט יכולות להשתלט על הבית החצר או הגינה שלכם. כמו כל בעלי החיים הם מחפשות מזון, הלטאות ניזונות בעיקר מחרקים כמו נמלים, עכבישים, חיפושיות זבובים ואפילו חלזונות. 
 
כמו כן הלטאות ניזונות גם ממזון אורגני וצמחי, מפירורים וקומפוסט בחצרות.  בנוסף הלטאות מחפשות אחר מקום מוגן ולבנות בו בית, הלטאות נחות במרבית הזמן ולכן מאוד חשוב למצוא מקום שיגן עליהם מאוייבים טבעים ומאיתני הטבע. ולבסוף כמו כל בעלי החיים יש צורך במים שהו מרכיב החיים, מקורות מים הם בהחלט מקור משיכה של לטאות כמו רטיבות, עובש, צינור נוזל וכו'.
הדברה ולכידת לטאות

אוטוטומיה - חידוש הזנב

בין הלטאות, שממיות הן אלופות האוטוטומיה – איבוד איברים יזום – ספציפית, הזנב. הן גם מגדלות זנב חדש, אם כי בעל מבנה פשוט מהזנב המקורי. בין המינים בארץ, שממית הבתים (Hemidactylus turcicus) היא בעלת נטייה גבוהה במיוחד לאוטוטומיה. יותר מחצי מהפרטים במין זה מסתובבים ללא הזנב המקורי. באמצע עמוד השדרה של הזנב ישנו רצף של חוליות החצויות לרוחבן. השממית יכולה לשבור את הזנב בכל-אחד מהפיצולים הללו – כלומר, השבר קורה באמצע החוליה, ולא בחיבור ביניהן. לרוב, הזנב נשבר איפה שתופסים אותן – מהלך "חסכוני", שמונע איבוד של חלק גדול מהדרוש.

איך נראה גללים של לטאות

  • הגללים של לטאות מאוד דומות לגללים של בעלי חיים אחרים כמו חולדה מצויה או אפילו ציפורים. 
  • הגללים בעלי גוון חום-שחור עם נקודה לבנה בוהקת בקצה.

     

לא בטוחים אם זה גללים של חולדה או עכבר או אפילו זוחל? 
פנו אלינו בצילום מדוייק ונסייע באהבה ללא עלות: 

  • נסו לשים מטבע בסמוך לגללים שנקבל אינדיקציה לגודל 
  • ספרו לנו כמה גללים היו
  • ספרו לנו איפה אתם גרים? איזה קומה? 
  • ספרו לנו את כל הסיטואציה מתי ראיתם וכמה? 
זיהוי גללים חינם
גללים של לטאה

האם יש דרך להרחיק לטאות לבד?

כדי להרחיק שממיות מאזור הבית שלכם עליכם תחילה לשנות את הסביבת מחייה שלהם: 

ניקיון: השממיות מאוד אוהבות להסתתר באזורים חשוכים מאובקים ובעלי נשלים וגלמים של חרקים אחרים, בצעו ניקיון יסודי כדי לשלול מהם מזון. 

הדברה: הזמינו אותנו לבצע הדברה ירוקה כללית אצלכם בבית כדי להפחית את מקורות המזון האפשריים ללטאות השונות. 

סגירה וסתימת חורים: אטמו היטב את הבית את כל הסדקים שיש בקירות, קנו רשת יתושים והדביקו אותה עם סקוטש זכר – נקבה על החלונות כדי מנוע מהלטאות להיכנס. 

איטום חורים

הרחקת שממיות

ישנם חומרים אורגנים שידועים בהרחקתם של שממיות: 

  • כדורי נפתלין – נפתלין הינו תרכובת כימית בעלת ריח חריף ומיועדת לניקיון, השממיות מאוד רגישות לריח הנפתלין כמו עש. 
  • שום – קלפו קליפות שום קטשו אותם ומרחו את השום בכל האזורים שהשממית מסתתרת ועושה גללים, השממיות לא יכולות להיות באותו מקום עם ריח חזק של שום. 
  • פלפל שחור – השממיות שונאות פלפל שחור ולא יכולות לנשום, לאחר שתפזרו פלפל שחור הם יעזבו מיד את האזור וינסו לנדוד למקום אחר כמו כן גם חרקים אחרים לא אוהבים את ריח הפלפל השחור ולכן גם לא יהיה מזון ללטאות. 
  • סביבה קרה – הורידו את הטמפרטורה בחדר ל16 מעלות ומטה ושנו את סביבת המחייה האופטימלית ללטאות. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

איך נפטרים משממית בבית

שממיות מאוד רגישות לריחות חדשים , יש שיטה אמריקאית שפועלת על הזוחלים שם שמורחים דבק סטיק ( דבק כמו של הילדים בבית ספר) לאורך המסלול הליכה של הגללים שלה ומעט קינמון מעורבב עם פלפל שחור . 
השממיות נמנעות מהאזור ומחפשות מקום כינון חדש בגלל חוזק הריח עבורם . 

האם לטאות מסוכנות?

הלטאות שתפגשו בסמוך אליכם לא מסוכנות ולא פוגעות בבני האדם, מעבר לכך הם אפילו תורמות והם יבצעו בשבילכם הדברה ביולוגית.  הסכנה הגדולה ביותר בלטאות היא שאולי הם ירקו עליכם ויש כאלו שיגדו שזה מזל רע אבל חוץ מזה הם לא יפגעו בכם בשום צורה. הלטאות מסמנות בדתות רבים אפילו מזל טוב ופרנסה טובה בהימצאותם בבית, אך יש אנשים שמאוד חוששים מלטאות ולכן אנחנו כאן לבצע הדברה נגדם. 

הדברה ללטאות

אין חומר ייעודי ללטאות אך בגלל העור הדק שלהם והרגישות לחומרים כימיים כמעט כל חומר הדברה מקצועי מקבוצת הפירתרואידים שמצויים אצל חברות ההדברה יפגעו בהם.  יש חומרים שיפגעו בהם מיידית והם לאחר 2-3 דקות יפלו וימותו ויש כאלו שיפגעו במערכת העצבים שהם והם ימותו לאחר יממה. 

כמו כן חל איסור על להדביר שממיות לטאות או זוחלים אחרים  פעמים רבות אנו רואים הרעלה משנית על ידי הרעלה של קבוצת נמלים ושחרורם בסמוך ללטאות. 

אנו מבצעים לכידה והרחקה של שממיות ולטאות וזוחלים 24 שעות ביממה 
0548849445

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מגדל זוחלים ונחשים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

מאמרים נוספים בנושא לטאות :

חיטוי וניקוי מאגר מים

חיטוי מאגרי מים

חיטוי מאגר מים אי אפשר לטעות בחשיבות השמירה על מים נקיים ובטוחים. בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, יש במבנים בני 5 קומות ומעלה מאגרי מים

קרא עוד »
נחש

לוכד נחשים

לוכד נחשים לכידת נחשים 24/7 לכידת נחשים 24 שעות ביממה המחשבה הראשונה כשרואים נחש הוא מיד לפחד ולהתחיל לרוץ ולהשתולל אך זה לא נכון לעשות

קרא עוד »
הדברת עכברים בדירה

האם עכברים חוזרים?

האם עכברים חוזרים? הרבה פעמים נשאלת השאלה האם עכברים חוזרים לבית או לאזור שביקרו בו לאחר שברחו? הרבה פעמים נשאלת השאלה האם עכברים חוזרים לבית

קרא עוד »
חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat