להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

טרמיטים בארון מטבח

טרמיטים הם חרקים זעירים הידועים לשמצה ביכולתם לגרום נזק משמעותי למבני עץ. הם נמשכים ללחות, חום ומקורות מזון, מה שהופך את המטבח למטרה מרכזית למזיקים אלה. טרמיטים במטבח יכולים להיות סיוט עבור בעלי בתים, שכן הם עלולים לגרום נזק לארונות, למשטחים ואפילו לריצוף. הם יכולים גם לזהם מזון, מה שהופך אותו לא בטוח לצריכה. מניעת נגיעות טרמיטים במטבח כרוכה בשמירה על השטח נקי ויבש, תיקון כל נזילות ובדיקה קבועה של מבני עץ לאיתור סימני נגיעות טרמיטים

טרמיטים מאוד אוהבים לאכול עץ מכל סוגיו בין אם זה ארון מטבח, ארון בגדים או אפילו מיטה ופרקט עץ. הטרמיטים פוגעים בארון מטבח בצורה קשה מאוד אם לא מגלים אותם ומטפלים בזמן ולכן כתבנו את המאמר הבא שיסביר מה עושים כשמגלים טרמיטים בארון מטבח? איך מטפלים בטרמיטים בצורה מקצועית ויעלה, המשיכו איתנו »

רישיון הדברה

תוכן עניינים:
טיפול מניעה והדברת טרמיטים במטבח

טרמיטים בבית - ההתחלה לבניית הקן

הטרמיטים מתגלים בבית לאחר זמן מה ובדרך כלל בחודשי ספטמבר-דצמבר או בחודשים אפריל מאי באביב , לאחר תחילת הגשמים ולאחר מעוף כלולות , מעוף הכלולות הינה תופעת טבע נדירה ומדהימה של "חתונה" ממבט ראשון אך היא רק לטרמיטים ולא משודרת בטלוויזיה והיא פעולה שיוצאים כל הטרמיטים המכונפים לתעופה אווירית וחיפוש אחר הבן זוג המושלם לבנות איתו קן טרמיטים בבית שלכם !
לאחר מציאת הזיווג הם נכנסים לדירות או מתמקמים בחול או בעצים יבשים ומתחילים לבנות את הקן שיכול להגיע גם עד 10 מטרים לגובה או עד  מ"ר 50 מטר פריסה רוחבית  תלוי בסוג הטרמיט .
הזוג המלכותי מתמקם בדרך כלל באזורים שנח לבניית קן עם לחות גבוהה , עם חול ומוצרי עץ המכילים תאית או צלולוז . 

 

טרמיטים בארון מטבח - מה הם עושים שם?

הטרמיטים הם חרקים זעירים שתראו אותם בכמה צורות שונות בין אם זה פועלים, לוחמים או מלכה כל שדרגה נראה בצורה שונה ומתנהגת בצורה שונה. הטרמיטים ניזונים מ-״תאית״ חומר שמצוי בעץ מעובד כמו ארונות מטבח.

הטרמיטים למעשה נכנסים לתוך הארון מטבח לאזור חשוך ולא גלוי לאדם ומתחילים לאכול את המטבח ולהשאיר רק את הקליפה החיצונים. כך למעשה אתם תגלו את בעיות הטרמיטים רק לאחר זמן מה שתתחילו לראות את הארון מפורר.

טרמיטים בארון באלנבי ת"א
סימני בוץ של טרמיטים בארון בגדים
ייעוץ לטרמיטים בוואטאפ

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

מה עושים כשמגלים טרמיטים בארון מטבח?

בגדול אין לכם יותר מדי אופציות, אם הדירה שלכם ואתם דואגים לה וחשוב לכם לשמור על הדירה ועל המטבח בפרט תוכלו להזמין מדביר מקצועי שיטפל ויציל את המטבח (אם הוא מקצוען).

האופציה השנייה היא פשוט להחליף את כל המטבח שעולה עשרות אלפי שקלים ולחכות שנה שנתיים שהטרמיטים יתפשטו שוב על המטבח החדש.

אין יותר מדי מה לעשות אם גיליתם את הטרמיטים בבית לא משמה איפה חייב לבצע הדברת טרמיטים כי הנזקים המשניים שהם יוצרים עולים על המחיר של ההדברה.

איך עושים הדברה לטרמיטים שנמצאים בארונות מטבח?

אנחנו תחילה ממליצים לברר איך יושבת הצנרת במטבח, להביא את התרשים של הבית ולהציג למדביר שידע איפה הוא יכול לקדוח.

מדביר מקצועי ידע איפה אפשר לקדוח ואיפה לא אבל עדין יעזור משמעותית לדעת איפה בדיוק הצנרת עוברת כדי לא לפגוע בצנרת מים או גז.

המדביר למעשה חייב לקדוח במרצפות, או דרך הארון מטבח ולהגיע לקרקע ולהזריק חומר רב כדי ליצור מעטפת של חומר פעיל ולמנוע מהטרמיטים להתפשט. לא מומלץ לבצע הדברה רק בארונות מטבח כי לא בטוח ששם שוכנת המלכה ולכן אנחנו ממליצים לבצע ריסוס בכל הבית.

ממה חשוב להיזהר כשעושים הדברה טרמיטים בארונות מטבח?

מדבירים רבים ינסו למכור לכם טיפולים זולים משמעותית ממדבירים אחרים אך ורק כי הם צריכים שעות לימוד וניסיון בהדברת טרמיטים, סבא שלי פעם אמר שכדי להיות מדביר מקצועי צריך לתת שירות לפחות 100 פעמים לכל חרק עד שיודעים איך להתמודד איתם.

פעמים רבות שמענו מלקוחות איך הזמינו מדביר זול שפיצץ להם את הצנרת במטבח, לחילופין אפשר פשוט לכער ולהרוס את המטבח עצמו או לפוצץ את השיש. היינו בעבר בדירה בהדברת טרמיטים בראשון לציון לאחר שמדביר מחברה אחרת ביצע הדברה ללקוחה נגד טרמיטים ופיצץ לה את צנרת הגז כי לא היה מספיק מנוסה ומקצועי כדי להכיר את תשתיות הבית.

כדי להדביר טרמיטים יש צורך ברישיון הדברה שונה ממדבירים רגילים והוא "מדביר במבנים ושטחים פתוחים" והוא מתנה למדביר לבצע כל הדברה למעט הדברה באיוד (גז).

מדבירים רגילים יכולים להדביר אך ורק בדירות ומשרדים עד 500 מ"ר וחל עליהם איסור על הדברת טרמיטים או הדברת פשפש המיטה.

האם יש שיטה מיוחדת להדברה של טרמיטים בארונות מטבח?

כאשר אנחנו נתקלים במטבח חדש או בדירה לאחר שיפוץ יסודי עם תשתיות חדשות ונגיעות קלה לטרמיטים אנחנו מעדיפים להציע ללקוח טיפול באמצעות ג'ל מיוחד לטרמיטים, הפועלות למעשה לוקחות את טיפות הג'ל למלכה וכך מחסלות את הטרמיטים. שיטה זאת יעילה אך ורק לנגיעות קלה ולא תמיד תפתור את הבעיה כאשר המצב קשה.
לחילופין ישנה שיטה חדשה שהגיע לישראל בשנת 2022 והיא הדברה לטרמיטים ללא קידוח באמצעות שיטה של הצבת תיבות ייעודיות המכילות גרגירים מיוחדים בעלי חומרי משיכה לטרמיטים שהם לוקחים ישירות לקן ומאכילים את כל הפועלים והמלכה ולאחר מספר שבועות כל הקן מתחסל , בשיטה הזאת אין צורך לבצע קידוחים במרצפות ואין חשש לפיצוץ צנרת מים או גז אך השיטה מצריכה הגעה חוזרת לאחר 60 יום לניטור ומילוי מחדש של התיבות . 

עלות הדברת טרמיטים באמצעות ג'ל נעה בין 400-600 ₪ כולל מע"מ
עלות הדברת טרמיטים ללא קידוח נעה בין 2000-3000₪ כולל מע"מ

כמה עולה הדברה לטרמיטים בארון מטבח או בכל הבית?

הפער לא מאוד משמעותי שמסתכלים על התמורה מול העלות, כשמבצעים הדברת טרמיטים צריך להגיע לקדוח חורים להזריק חומר ולסתום דבר שמאוד מסורבל עם הרבה ציוד וזה שונה מהדברה של ג'וקים בכל הבית.

בגלל שאנחנו כבר מגיעים עם כל הציוד והתכשירים אז הפער לא מאוד משמעותי, עלות הדברה רק למטבח נעה בין 1000-2000 ₪ עלות הדברה לדירה שלמה נעה בין 2000-3500 ₪.

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

הדברת טרמיטים בארון מטבח ⭐⭐⭐⭐⭐

טרמיטים בארון מטבח

מידע נוסף על טרמיטים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat