להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

עד כמה מהר טרמיטים אוכלים עץ?

יצא לכם לחשוב עד כמה מהר טרמיטים אוכלים עץ? תוך כמה זמן הם יכולים לכרסם עץ? האם זה עניין של דקות, שעות, ימים אולי חודשים?

עבור השאלות הללו החלטנו לתת לכם מענה מפורט וכמובן שהתשובה תלוי במספר גורמים עליהם נפרט בעמוד

המשיכו איתנו »

מדביר מוסמך

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

תוכן עניינים:
כמה מהר טרמיטים אוכלים עץ?

קצב אכילת העץ ע"י טרמיטים

הקצב בו הטרמיטים אוכלים את העץ, תלוי בגורמים רבים כמו: זן הטרמיטים, גודל המושבה, סוג העץ, האקלים והמיקום. מומחים רבים מעריכים כי במשך תקופה של כחמישה חודשים, קבוצה של כ-60,000 טרמיטים יכולה לאכול כמות שווה של 30 ס"מ של קורת עץ 2×4. אבל בכנות, לא משנה כמה מהר הם אוכלים, הטרמיטים עלולים לגרום לנזק חמור לבית שלכם עוד לפני שאתם תהיו מודעים לכך (למידע נוסף אודות נזקי טרמיטים לבית בקישור).

כיצד גודל המושבה משפיע על קצב צריכת העץ?

מינים שונים של טרמיטים צורכים עץ בקצב שונה האחד מהשני (למידע נוסף על סוגי הטרמיטים בישראל). בעוד שכל המושבות אוכלות ללא הרף, גם במהלך חודשים בהם מזג האוויר קר יותר, בעיקר אם המושבה שלהן ממוקמת באזור שנשאר חמים (מתחת ליסודות של הבית, למשל), כמות העץ שהן צורכות תלויה מאוד במספר הטרמיטים בתוך המושבה. לטרמיטים תת קרקעיים יש מושבות ענקיות, לרוב עם יותר ממיליון פרטים. מספר הטרמיטים הצורכים עץ משמעותי יותר מהמהירות שבה כל אחד מהם אוכל.

הזמינות של עץ

במקום לתקוף רק נקודה אחת בבית, מושבת הטרמיטים נפרשת לכיוונים רבים בחיפוש אחר קורות תמיכה פגיעות יותר, קירות, רצפות וכל מקור אחר לעץ. אמנם שיטת האכילה הזו אינה גורמת לנזק כל כך מהר, אבל האזור של ההרס האפשרי עשוי להיות רחב מאוד.

אקלים ומיקום נוחים

פעילות הטרמיטים מושפעת מאוד מהאקלים שמסביב וממיקומן של המושבות שלהם. לדוגמה, טרמיטים תת קרקעיים בעייתיים יותר באזורים חמים ולחים או בתוך הבית, שם יש להם גישה לחום ולחות. במקרים אלה, הקצב שבו הם צורכים עץ יכול להישאר זהה כל השנה. עם זאת, במזג אוויר קר, סביר להניח שפעילות הטרמיטים מואטת והם אוכלים את העצים באיטיות רבה יותר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

זיהוי פעילות טרמיטים בביתכם

מכיוון שטרמיטים עלולים לגרום לנזק רב במהירות, עליכם לשים לב לסימני פעילות טרמיטים בביתכם, מהופעת נחילי טרמיטים ועד לעדויות לעץ נגוס בבית. העצה הטובה ביותר למי שחושד שיש לו מכת טרמיטים או סתם רוצה שקט נפשי היא לפנות אלינו לאילנית הדברות להדברת טרמיטים מקיפה.

סוגי הדברות לטרמיטים

במידה ויש לכם טרמיטים בבית, ישנם שלושה סוגי הדברה כנגד טרמיטים והם:

הדברת טרמיטים עם קידוח – למעשה קודחים ברצפת הבית חורים זעירים בקוטר 3 מ"מ ולשם מזריקים חומר הדברה ובכך מחסלים את מושבת הטרמיטים.

הדברת טרמיטים בשיטת נמסיס החדשה – בשיטה זו מציבים תיבות פיתיון מיוחדות ליד הקן, הטרמיטים מגיעים לאותן תיבות ולוקחות משם את הפיתיון אל המושבה ובכך מחסלים את הקן. לעוד פרטים על שיטת נמסיס הדברה לטרמיטים.

הדברת טרמיטים בג'ל בשיטה זו מורחים ג'ל בסמוך לתעלות בוץ בהם מצויים הטרמיטים. הטרמיטים יוצאים מהתעלות ולוקחים את הג'ל הרעיל אל הקן ובכך מחסלים את המושבה. 

*לכל שיטת הדברה יש את היעילות שלה זה תלוי ברמת נגיעות הטרמיטים בבית. 

התקשרו עכשיו אלינו להדברת טרמיטים בביתכם. לייעוץ והצעת מחיר בטלפון צור קשר או השתמשו במחשבון הדברה שלנו.

מחשבון הדברת טרמיטים

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

טרמיטים בקיר בטון

מידע נוסף על טרמיטים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat