להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

הדברה לתיקן אמריקאי

התיקן האמריקאי הוא זן גדול ונפוץ של תיקן המצוי בכל העולם. חרקים אלה הם בדרך כלל בצבע חום-אדמדם ואורכם יכול להגיע עד 4 ס"מ. הם ידועים ביכולתם לטוס ובנטייה שלהם לתקוף בתים ועסקים. תיקנים אמריקאים יכולים להאכיל ממגוון רחב של מקורות מזון ונמשכים לסביבות חמות ולחות. אמצעי הדברה היעילים עבור תיקנים אמריקאים כוללים ניקוי ותחזוקה שוטפים, איטום סדקים וחריצים ושימוש בהדברה מקצועית ופיתיונות. הכירו את התיקן האמריקאי לעומק »

תוכן עניינים -
תיקן אמריקאי (ג'וק תמר)

תיקן אמריקאי – תעודת זהות

התיקן האמריקאי, הידוע גם בשם מדעי: Periplaneta americana הוא חרק גדול שחלקכם קוראים לו ג'וק תמר או מקק שנמצא בדרך כלל באזורים עירוניים ברחבי ישראל. מקקים אלו יכולים להגיע לאורך של עד 6 ס"מ, מה שהופך אותם לאחד ממיני התיקן הגדולים בארץ.

יש להם צבע חום-אדמדם ייחודי ושלד חיצוני מבריק וחלק למגע. גופם בצורת אליפסה שטוח ומוארך, מה שמאפשר להם להתרוצץ בקלות לתוך חריצים קטנים וחללים צרים. לתיקן האמריקאי שני סטים של כנפיים, כאשר הכנפיים החיצוניות קשות ומגינות בעוד שהכנפיים הפנימיות קרומיות ומשמשות לטיסה.

האנטנות הארוכות והדקות שלהם הן גם מאפיין חשוב של התיקן האמריקאי. אנטנות אלו משמשות לזיהוי ריחות, לחות וסכנות אפשריות בסביבתן. רגליו של התיקן האמריקאי ארוכות וקוצניות, מה שמאפשר להם לטפס במהירות על משטחים אנכיים ולברוח מטורפים.

הדברה לתיקן אמריקאי

תיקן אמריקאי – גלגול החיים

מחזור חייו של התיקן האמריקאי מורכב משלושה שלבים עיקריים: שלב הביצה, שלב הנימפה ושלב הבוגר. נקבת התיקן האמריקאי יכולה להטיל עד 90 ביצים בכל פעם בתיק ביצים. תיק ביצים בדרך כלל בצבע חום ואורכה כ-1.5 ס"מ. לאחר תקופת דגירה הנמשכת כ-50 יום, הביצים בוקעות לנימפות.

שלב הנימפה של התיקן האמריקאי נמשך מספר חודשים וכרוך בכמה נישות, שבמהלכן הנימפה משילה את השלד החיצוני שלה וגדלה. נימפות דומות במראהן לתיקנים בוגרים, אך הן קטנות יותר וחסרות כנפיים מפותחות לחלוטין. בשלב זה, על הנימפות צורכים מזון ומים על מנת להמשיך לגדול ולהתפתח. לאחר מספר חודשים, התיקן האמריקאי מגיע לבגרות.

שלב המבוגרים יכול להימשך בין 6 חודשים ועד למעלה משנה, בהתאם לגורמים סביבתיים כגון טמפרטורה, לחות וזמינות מזון ומים. תיקנים בוגרים מפותחים במלואם ויכולים להתרבות, ממשיכים את מחזור החיים על ידי הטלת ביצים והתחלת התהליך מחדש.

בסך הכל, מחזור החיים של התיקן האמריקאי יכול להימשך בין 6 חודשים ועד למעלה משנה, בהתאם לתנאי הסביבה. מין זה ידוע בגמישותו ובכושר הסתגלות שלו, מה שהופך אותו למזיק מאתגר להדברה ולחיסול. הבנת מחזור החיים של התיקן האמריקאי חיונית לאסטרטגיות יעילות לטיפול במזיקים.

*למידע נוסף על הדברה לג'וקים »

*למידע נוסף על הדברה לתיקן גרמני »

מחזור החיים של תיקן אמריקאי

איפה התיקן האמריקאי אוהב להסתתר?

התיקן האמריקאי הוא חרק בעל יכולת הסתגלות ועמידה גבוהה שניתן למצוא במגוון סביבות, מבתים ומבנים ועד ביוב וחללים חיצוניים. מקקים אלו הם פעילי לילה ומעדיפים להסתתר במהלך היום, מה שהופך את זה למאתגר לאתר ולהעלים אותם. בבתים ובבניינים, תיקנים אמריקאים נמצאים בדרך כלל באזורים חמים ולחים כמו מטבחים, חדרי אמבטיה וחדרי כביסה. הם עשויים להסתתר בסדקים ובסדקים בקירות, רצפות וארונות, כמו גם מאחורי מכשירי חשמל כגון מקררים, מדיחי כלים ותנורים. הם עשויים גם להסתתר באזורים חשוכים ולחים כגון מרתפים, ועליות גג.

באזורים עם לחות גבוהה וחומרים אורגניים כגון חיפוי, קומפוסט ופסולת עלים. הם עשויים גם להסתתר בסדקים במבנים חיצוניים כגון סככות, משקופים ומיכלי אחסון. בנוסף, הם נמצאים בדרך כלל בביוב, שם הם ניזונים מחומרים אורגניים ומשתמשים בסביבה הלחה להישרדות. בסך הכל, תיקנים אמריקאים מעדיפים סביבות חמות ולחות עם גישה למזון ומים. הם בעלי יכולת הסתגלות גבוהה ויכולים לשרוד במגוון תנאים, מה שהופך אותם למזיק נפוץ מאוד בישראל.

תיקן אמריקאי או ג'וק תמר?

לתיקן אמריקאי תפקיד חשוב בפירוק חומר אורגני, המסייע למיחזור חומרי הזנה באדמה. הם משמשים גם כמקור מזון לבעלי חיים אחרים, כולל ציפורים ולטאות.

התיקן האמרקאי מאוד נפוץ בישראל ומגיע בחודשים מרץ ועד דצמבר כמעט לכל בית משרד או מפעל. המקקים מגיעים אליכם הביתה באמצעות תעופה, שהם יכולים להיכנס מהחלונות או מחריצים בקירות. מצד שני הם יכולים להגיע אליכם ישירות מהביוב מבית הגידול שלהם, כאשר אין זרימת מים הצינורות חלולים והם פשוט עולים אליכם הביתה ונכנסים דרך הסיפון ולכן חשוב מאוד להזמין הדברה גם בבורות ביוב.

הדברה לתיקן אמריקאי

הדברה לתיקן אמריקאי משתנה בהתאם לאופי המקום, הדברה שונה אם מבצעים בדירה, בבית פרטי במשרד או במסעדה. כמו כן יש מספר חומרים שיעילים מאוד לתיקנים אך אנו מתאימים לכל אופי מקום את החומר הייעודי לו.

בהדברה וריסוס לבית אנו מבצעים הדברה בכל המעטפת הפנימית של הדירה עם חומר רעלן מגיע כאשר כל תיקן שיכנס לדירה ויגע במרצפות יספוג את החומר וימות לאחר כמה דקות.

בהדברה בבתים פרטי לתיקנים אנו מבצעים הדברה בכל המעטפת הפנימית ובנוסף גם בכל המעטפת החיצונית ובמיוחד פותחים את בורות הביוב ומזריקים לשם חומר. בהדברה במשרדים ומסעדות אנחנו משתמשים בחומרים ידודותיים בהדברה ירוקה ללא ריח באמצעות ריסוס או באמצעות פיזור פתיונות ג'ל פתיון שהתיקנים אוכלים ומרעילים את כל הקן.

כל ההדברות מבוצעות על ידי צוות המדבירים שלנו שעברו הסמכה ורישיון הדברה, לאחר כל הדברה אנו נשאיר לכם תעודת אחריות בכתב וכמובן יומן ביצוע לתיעוד כל פעולת ההדברה.

שאלות ותשובות נפוצות על תיקן אמריקאי

התיקן האמריקאי לא עוקץ אך יש לו בקדמת הפה שיניים שהוא אכן יכול לנשוך אבל הוא תמיד יעדיף לברוח מאשר לנשוך אתכם.

התיקנים חיים לרוב בבורות ביוב, במקומות חמים ולחים כמו עליות גג, מתחת לכיור במטבח ובמקלחות במחסנים ישנים, ערימות עלים וקומפוסט ובמצבורי אשפה.

בהחלט, יש להם זוג כנפיים שמקנות להם טיסה באופן מושלם כמעט לכל בית, הם יכולים לעוף ולהיכנס לדירות בקומה 20 כמו כן גם יכולים לעלות דרך הצנרות לקומות גבוהות.

הג'וקים מגיעים בדרך כלל כאשר מתחיל להיות חמים בחודשים מרץ ועד דצמבר שמתחילה הטמפרטורה לרדת ולהיכנס לאזורי הסתיו וחורף.

הג'וקים יכולים להיכנס אליכם דרך 2 אפשרויות: בתעופה דרך חלונות או חריצים, דרך הצנרת לעלות כאשר אין זרימת מים.

הפעולה הטובה ביותר היא לקחת כפכף ולהעיף עליו, כדי להימנע מפעולה מגעילה זו בעתיד הזמינו מדביר מקצועי שיבצע לכם הדברה ירוקה בדירה שתחזיק לשנה שלמה.

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

הדברה לתיקן אמריקאי⭐⭐⭐⭐⭐

מידע נוסף על ג'וקים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat