להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

איך נראים פשפשים ואיך נראים פרעושים?

ליאור המדביר מסביר על ההבדלים בין פשפש לפרעוש

תוכן עניינים:
איך נראים פשפשים ואיך פרעושים ?

מדביר מוסמך

לקוחות רבים מצלצלים ומתבלבלים בין פרעושים לפשפשים ולא יודעים איך נראים פשפשים ולכן כתבנו מאמר זה כדי לעשות סדר בכל הבאלגן, אז איך נראים פשפשים ואיך נראים פרעושים? איך אפשר לזהות אותם בקלות? ואם איבחנו שיש לנו פרעושים או פשפשים בבית איך מטפלים בהם?
כעת נסביר לכם איך הם נראים ומה דרכי ההתמודדות איתם.

איך נראים פשפשים?

הפשפשים הם חרקים זעירים בעלי 5 דרגות התבגרות כלומר הם נולדים קטנים וכל פעם משילים את שכבת העור האחרונה וגדלים קצת כך המחזור קורה כ 5 פעמים, הפשפשים ניזונים מדם האדם בכל דרגות ההתבגרות שלהם מדרגת הנימפה ועד הבוגר.
פשפש המיטה הינו בגודל של כ 2-7 מ"מ וצבעו נע בין שקוף לאדום כהה גופו פחוס ויחסית שטוח ובצורה אובלית כמו אליפסה.

גלגול החיים של פשפש מיטה

איפה אפשר למצוא את הפשפשים?

את הפשפשים אתם תוכלו לחפש שעות על גבי שעות ולא תמצאו אם הנגיעות קלה עם כמה פשפשים בודדים אך לאחר כמה שבועות של נגיעות אפשר בקלות להבחין בסימנים שלהם על המזרון כמו כתמי דם, סימנים שחורים שהם ההפרשות שלהם, סימני התנשלות שהשאירו מאחוריהם וכו'.

את הפשפשים מומלץ שתחפשו בבסיס מיטה מתחת למזרון, בין כפלי המזרן, בין החריצים במיטה בברגים בשידות לילה מאחורי התמונות ובסמוך לשקעי חשמל.

מקומות המסתור של פשפש המיטה
סימנים של פשפש המיטה

איך ניראים פרעושים?

הפרעושים הם חרקים בעלי שם מאוד דומה אך מאוד שונים בפיזיולוגיה שלהם לעומת הפשפש מיטה, הפרעושים הם חרקים קטנים בהרבה מהפשפשים ומאוד קשה לראות אותם.
הפרעושים בגודל של כ 1-5 מ"מ בעלי צבע שחור או חום ועם רגליים קטנות שבעזרתם הם יכולים לקפוץ גם לגובה של מטר!

נקבת הפרעוש

איפה אפשר למצוא פרעושים?

את הפרעושים מאוד קשה למצוא אך השיטה הטובה ביותר היא ללבוש גרביים גבוהות בצבע לבן וללכת באיטיות בבית ולראות אם הפרעושים קופצים עליכם על הרגליים עד המותניים, אפשר למצוא פרעושים באזורים שביקרו בהם בדרך כלל בעלי חיים כמו כלבים חתולים וחולדות, חצרות, מחסנים, גינות, בבית וכו'.

עקיצות של פרעושים

סוג פשפש רכנף אדום-שחור

שם מדעי :Taedia scrupea
 גודל 0.8-1.2 
חרקים אלה הם קטנים עד בינוניים, עם גוף שטוח בצורת מגן וסימנים בולטים באדום, שחור ולבן על כנפיהם. הם מצויים במגוון בתי גידול, כולל שדות, יערות וגינות, וידוע שהם ניזונים מזרעים של צמחים.
החרק השחור אדום הזה בעל צבעי הסוואה מעולים אך

בנוסף להרגלי האכלה שלהם, חרקים של ליגאאוס ידועים גם בתפקידם במערכת האקולוגית. הם מאביקים חשובים לכמה מיני צמחים, והם משמשים גם כמקור מזון לטורפים שונים, כולל ציפורים ועכבישים.

 

רכנף אדום-שחור

איך אפשר להבחין אם יש לי פשפשים או פרעושים?

אז יש כמה שאלות שיכוונו אתכם היטב למקור הבעיה:

  • האם אתם נעקצים בכל הגוף או באזורים מסוימים?
    אם רק ברגליים אז סביר להניח פרעושים
    אם בכל הגוף ובעיקר פלג גוף עליון אז סימן שזה פשפשים

  • האם אתם נעקצים בשעות היום או בלילה כשאתם במיטה?
    אם באור יום אז כניראה שיש לכם פרעושים
    אם אתם נעקצים רק בלילה אז יכול להיות שיש לכם פשפש המיטה.

  • האם ראיתם חרק קטן הולך או קופץ?
    אם החרק קפץ סימן שזה פרעושים
    אם החרק הלך באיטיות סימן שזה פשפשים

  • האם יש לכם בעלי חיים בבית שמתגרדים?
    אם כן, יכול להיות שיש לכם פרעושים

הדברה לפשפשים

הדברה לפשפשים נעשית בשני שלבים:
השלב הראשוני – קיטור ב 200 מעלות להרתיח את כל החדר באזורים שבהם הפשפשים אוהבים לכנן כמו בבסיס מיטה, מזרון, שקעים , ארונות וכו'. למעשה הקיטור שורף את כל הביצים והבוגרים שיש לכם במיטה ובמזרון ללא צורך לרסס ברעלים.

שלב השני – הדברה לכל החדר על הקירות רצפה תקרה ארונות ושידות, ההדברה היא פעולת השלמה לקיטור והיא החשובה ביותר כי ההדברה פועלת למשך שנה שלמה ותחסל את כל הפשפשים שיש לכם בחדר ב100%.

ההדברה מתבצעת על ידי מדביר מוסמך ומקצועי עם חומרים באישור משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. לאחר הטיפול יש לצאת מהדירה לשעתיים ולאחר מכן התנהלות רגילה.

הדברת פשפש המיטה

האם הפשפשים מסוכנים?

הפשפשים אינם מסוכנים ואינם מעבירים מחלות אמנם השהייה איתם בחדר חשוך יכולה לגרום לעקיצות מטורפות ועצבים נוראיים לאורך כל הלילה, ממש כמו ערפדים הם יצאו רק בלילה יעקצו אתכם ומיד יחזרו להסתתר בלי שתשימו לב.

זריקת המזרון לפתרון בעיית הפשפשים?

הרבה לקוחות חושבים שאולי אם יזרקו את המזרן אז הבעיה תיפטר, הם בטח אומרים לעצמם "המזרן ישן אני אזרוק אותו ויקנה חדש והכל יפטר ואני יחסוך את הכסף שילך לחברת הדברה"

אז זוהי הטעות מספר אחת של הלקוחות כי הפשפשים לא מסתתרים רק במיטה אלה גם בשקעים, גם בחריצים בקיר, גם בפנלים, בצירים של הדלתות וכו'. כך שאם תזרקו את המזרן אתם רק תבזבזו כסף על מזרן חדש ולא תפתרו את הבעיה.

הדברה לפרעושים

הדברה לפרעושים מתבצעת בשיטה שונה כי הפרעושים לרוב על הרצפה ולא נכנסים לתוך המיטה , מאוד חשוב לבצע שאיבה יסודית לכל המיטות והספות בבית וכמובן לבצע הדברה יסודית עם מדבי מוסמך .
ההדברה תתבצע על כל שטח הרצפה ממש נשטוף את כל הרצפה בחומר מסוג סנאטור עם IGR שיחסל גם את הבוגרים שקופצים לכם על הרגליים וגם את הביצים .

מדביר ומסכם:

המון לקוחות מצלצלים אלי לאחר ששוחחו עם כמה מדבירים חמדנים שכיוונו אתכם להדברה של פשפש המיטה אבל לא תמיד זוהי הבעיה אצלכם בדירה, השאלות יכולות לפעמים להכווין את המדביר לבעיה אך לפעמים יכולות גם להרחיק אותו מהבעיה לדוגמא היה לי שיחה עם לקוח שטען שלא היה ישן מחוץ לבית במשך שנה, לא הכניס שום דבר חדש לבית ופתאום הוא חושד שיש לו פשפשים לפי העקיצות …

אז בטלפון כמובן איבחנו שלא מדובר בפשפש מיטה כי מוזר שפתאום מתגלה אך כשהגענו לניטור הבנו שבדירה הסמוכה גרים עובדים זרים והבית שלהם מפוצץ בפשפשים!!!

לסיכום אנחנו לא ממליצים להזמין הדברה של פשפשים אם לא ראיתם בעיניים פשפשים. אם אתם חושבים שיש לכם משהו פנו אלינו בוואטאפ לייעוץ מקצועי בחינם כמובן ובאהבה!!

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

זיהוי עקיצות
עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לפשפשים ו
שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

איך נראים פשפשים ואיך פרעושים ?⭐⭐⭐⭐⭐

רישיון הדברה

מידע נוסף על פשפשים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat