להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

סוגי ג'וקים (תיקנים) בישראל

סקירה על 4 סוגי הג'וקים הנפוצים ביותר בישראל

בישראל ישנם כמה סוגי עיקריים של ג'וקים או בשמם עממי מקקים, כבר פגשנו המון לקוחות שקראו לחרקים שונים ג'וקים ושהגענו להדביר גילינו סוג אחר לגמרי ממה שדמיינו ..
במאמר הבא נסביר לכם על סוגי ג'וקים בישראל ואיך מתמודדים איתם בצורה יעילה ומהירה

תוכן עניינים
סוגי ג'וקים בישראל

סוג תיקן ג'וק אמריקאי

תיקן אמריקאי הוא  סוג הג'וק הנפוץ ביותר שקוראים לו בשמות רבים כגון מקק או תיקן תמר או ג'וק תמר. הוא גדול יחסית בגודלו כ 3-6 ס"מ וצבעו חום שחור. הג'וק האמריקאי חי במקומות לחים וחמימים אך החממה העיקרית שלו היא בורות הביוב ועליות גג. למעשה הג'וקים האמריקאים יכולים להגיע אליכם ממגוון דרכים כמו בתעופה, בהליכה או להתפתח אצלכם בבית.

כאשר אין זרימת מים הג'וקים עולים אליכם מהצנרות ונכנסים ממש מהכיור או מהשירותים.
לחילופין כושר התעופה של הג'וקים האמריקאים מאוד טוב והם יכולים לעוף אליכם גם אם אתם גרים בקומה ה 30.

הדברת ג'וקים תיקנים

הטיפול לג'וקים אמריקאים מתבצע באמצעות ריסוס כל הדירה על ידי מדביר מקצועי שירסס את כל המעטפת של הדירה על הפנלים, חשוב לשים דגש שהמדביר מבצע ריסוס בבית גם בארון מתחת לכיור במטבח ואם אתם גרים בקומת קרקע חשוב לרסס גם את בורות הביוב.

*לשירותי הדברת ג'וקים  צרו קשר >>> 

סוג תיקן ג'וק גרמני

ג'וקים גרמניים הם סוג של תיקנים קטנים יותר מהתיקן האמריקאי והם בגודל של כ 2 ס"מ, הג'וקים הגרמניים מגיעים אליכם הביתה או למשרד על ידי העברתם, כלומר הג'וקים הגרמניים לא חרקי חוץ שפשוט נכנסים אליכם הביתה אלה הם מגיעים אך ורק אם קניתם מוצר נגוע והיה בפנים תיקן שהדביק לכם את הדירה.

ההבדל בין ג'וק אמריקאי לג'וק גרמני זה שתיקן גרמני סוחב את התיק ביצים שלו על הגב ומאוד אוהב להסתתר בין כפלי קרטון. כך שאם תעשו הזמנה לדוגמא של קרטון קוקה קולה ויהיה בפנים תיקן אחד עם תיק ביצים לאחר כמה ימים כל הבית שלכם יהיה מלא.

איך להרוג תיקן גרמני

התיקן הגרמני מאוד אוהב מקומות לחים וחמימים ויהיה תמיד מצוי באוזרי המטבח בתוך המנועים של מוצרי החשמל.

*לשירותי הדברת תיקן גרמני צרו קשר »

סוג תיקן ג'וק פסים חום

תיקן פסים חום

תיקן ג'וק פסים חום הוא סוג של תיקן גדול יותר מהתיקן הגרמני אך קטן מהתיקן האמריקאי, צבעו חום עם פסים על גבו הג'וק הזה מצוי בדרך כלל באותם אזורים שחי התיקן האמריקאי והם חיים יחד בסימולטניות.

ההדברה לתיקן פסים חום מתבצעת באותה שיטה כמו הדברת תיקן אמריקאי והוא מצוי באזורים חמימים ולחים ואיננו עף אלה מגיע לאנשים אך ורק בזחילה.

סוג תיקן חול

סוג התיקן הכי פחות נפוץ בבתים אך בהחלט אם תהפכו אבנים בסביבת הבית תוכלו לגלות כמה. תיקן חול הוא תיקן שצבעו שחור וגודלו כ 3-6 ס"מ וגופו מעוגל כמו אליפסה. הג'וק השחור מצוי באזורים עם חול ואבק עד לרמה של פודרה ומסתתר לכל אורך הזמן מתחת לחפצים אבנים וכו'.

תיקן חול

תיקן לוחש

אחד מהתיקנים הגדולים בישראל , בדרך כלל תיקן לוחש ימצא את מגדלים ופחות תמצאו אותם בטבע ה ישראלי התיקנים הללו חיים במקור במדגסקר . 
התיקן הלוחש בעל כושר טיפוס על משטחים חלקים מאוד צבעו נע בין חום לברונזה וגודלו מגיע עד 8 ס"מ 
איננו מסוכן ואין צורך לבצע הדברה כנגדם . 

תיקן לוחש

תיקן שדה אפריקני

תיקן נפוץ בישראל אוהב להסתתר מתחת לאבנים , צבעו חום שחור , דומה מאוד לתיקן חול אורכו כ1-3 ס"מ ואיננו מצוי בתוך בתים ודירות אלה רק בשטחים פתוחים וחוליים .

תיקן שדה אפריקני

סוגי גוקים נוספים

סוגי ג'וקים תיאור
ג'וקים קטנים שחורים
ג'וקים קטנים באמבטיה
ג'וקים קטנטנים
נימפות של תיקן אמריקאי או תיקן גרמני
ג'וקים קטנים מעופפים
ג'וקים במטבח

הדברה לג'וקים מתבצעת בשתי שיטות

הדברת נמלים במטבח

שיטה ראשונה – הדברה ירוקה על ידי ריסוס עם חומרים מקבוצת פירתרואידים, ההדברה מתבצעת מסביב לכל הפנלים של הדירה/משרד ולאחר מכן מבצעים הדברה בכל המעטפת החיצונית ובורות ביוב. לאחר הטיפול יש לצאת מהאזור עד ייבוש החומר והטיפול יעיל בין שנה ל-3 שנים.

שיטה שניה – טיפול בג'ל, מורחים ג'ל פתיון מסביב לכל האזור הנגוע שהתיקנים ימשכו לג'ל יאכלו אותו ויביאו לכל האוכלוסייה וכולם לאחר כמה ימים ימותו. אין צורך לצאת מהאזור שטופל והחומר לא רעיל לבני אדם ובע"ח אחרים. הטיפול יעיל עד פתרון הבעיה ולא יותר מ-3 חודשים כי הג'ל מתייבש.

מידע נוסף על ג'וקים

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

סוגי ג'וקים בישראל⭐⭐⭐⭐⭐

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat