להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

איך בודקים פשפש מיטה? ​

ידוע שקשה לזהות ולהעלים פשפשים, אבל יש כמה שיטות לבדיקת נוכחותם בבית. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בדיקת האזורים שבהם פשפשים צפויים להסתתר, כגון כפלי מזרן, ראשי מיטה ובסיסים.

חפשו חרקים חומים אדמדמים בערך בגודל של זרע תפוח, כמו גם כתמים חומים או שחורים על מצעים, קירות או רהיטים שהם צואת פשפשים. שיטה נוספת היא להשתמש במלכודות פשפשים, שמניחים מתחת לרגלי המיטה או רהיטים אחרים ומפתים פשפשים להגיע למשטח דביק. אם אתם חושדים שיש לכם פשפשים, עדיף לפנות למדביר מקצועי שיוכל לאשר את נוכחותם ולפתח תוכנית טיפול יעילה.

ליאור מדביר מוסמך מדביר כעט איך בודקים פשפש מיטה ומה הסימנים הנפוצים להימצאותם >>>

הסימנים לפשפשים בבית ​

תוכן עניינים:
איך בודקים פשפש מיטה? ​

איפה פשפש המיטה מסתתר?

פשפש המיטה איננו מסתתר אך ורק במיטה כמו שהרוב המוחלט חושב , פשפשי מיטה מסתתרים בחדר בכל מקום שיכול להוות בשביליהם מסתור לאורך כל היום והגעה מהירה בשעות הלילה כאשר אתם ישנים .

פשפשי המיטה הם חרקים קטנים בצורת אליפסה, הידועים לשמצה בכך שהם פוגעים בבתים וגורמים ללילות ללא שינה. הם מצוינים בהסתרה וניתן למצוא אותם במקומות שונים ברחבי הבית. אחד ממקומות המסתור האהובים עליהם הוא בתפרים ובחריצים של מזרונים, קפיצים ומסגרות מיטה. פשפשים עשויים גם להסתתר ברהיטים קרובים, כגון כיסאות ארונות ושידות.

בנוסף לחדר השינה, ניתן למצוא פשפשים גם בחלקים אחרים של הבית, כולל מאחורי טפטים, מאחורי תמונות בשקעי חשמל ומתחת לשטיחים. הם נמשכים לסביבות חמות ולפחמן דו חמצני, מה שאומר שהם עשויים להימצא גם באזורים שבהם אנשים מתאספים, כמו חדרי מגורים צימרים ובתי מלון. זיהוי וחיסול פשפש המיטה יכול להיות משימה מאתגרת, הדורשת עזרה של איש מקצוע מקצועי .

מה הסימנים לפשפש מיטה בבית?

לפשפש המיטה יש סימנים רבים שיכולים להעיד על הימצאותו בחדר שינה , קשה מאוד למצוא אותם אך מאוד קל להבין שמדובר בפשפשים ולא בחרק אחר .

עקיצות: עקיצות פשפש המיטה יכולות להיות מגרדות ולהופיע כעקיצות גדולות ואדומות על העור, לעתים קרובות בשורה או במקבץ ותמיד בפלג גוף העליון . עם זאת, לא כולם מגיבים לעקיצות פשפשים ולכן היעדר עקיצות לא אומר בהכרח שאין פשפשים בביתכם.
אך אם אתם נעקצים רק בלילה כאשר אתם ישנים סבירות גבוה שמדובר בפשפש מיטה .

כתמי דם: לאחר האכלה, פשפשים משאירים לעתים קרובות כתמי דם קטנים על סדינים או מזרונים. כתמים אלו עשויים להופיע ככתמים קטנים או מריחות.

כתמים כהים: פשפשי מיטה משאירים אחריהם חומר צואה המופיע ככתמים קטנים וכהים או מריחות על מזרונים, סדינים וקירות לאחר שהם מעכלים את החלבונים בדם.

 נשלים: כאשר פשפשים גדלים ונמסים, הם משילים את עורם. הנשלים הללו עשויים להימצא באזורים שבהם נמצאים פשפשים כמו בבסיס מיטה או בכפלים של המזרון.

פשפשים חיים: פשפשים קטנים, שטוחים ובעלי צורה אליפסה בגודל 0.8 ס"מ . ניתן לראות אותם זוחלים על מזרונים, סדינים וקירות, במיוחד בשעות הלילה המאוחרות ועד לפנות בוקר .

הדברת פשפש המיטה בירושלים

איך בודקים פשפשי מיטה בבית?

מאוד קשה לבדוק פשפש מיטה לבד ללא עזרה ממדביר מקצועי , פשפש קטן בגודל של 1 ס"מ למצוא בחדר של 12 מטר מרובע זה יכולה להיות מסיבה כמעט בלתי אפשרית .

רק כאשר יש נגיעות גבוה של פשפשי מיטה אפשר להתחיל לראות את הסימנים המובהקים על המיטות , אך חשוב שתשאלו את עצמכם האם אתם נעקצים רק בלילה ? האם בפלג גוף עליון ? האם ישנתם מחוץ לבית בחודשים האחרונים ? האם הבאתם לחדר שינה רהיט או בגד חדש ?

ביצים של פשפש מיטה

איך מבצעים הדברה לפשפשים במזרון ?

ההדברה לפשפשים במזרון תתבצע אך ורק באמצעות קיטור ושאיבה של המזרון , חל איסור על ריסוס המזרון עם חומרי הדברה.

סביר להניח ששום מדביר בישראל שמכיר את חומרי ההדברה לא ירצה לישון על מזרון שרוסס וכך על המדביר לנהוג באחריות ולא לרסס ללקוחות את המזרון , נכון זה פתרון קל ומח אך מאוד מסוכן.

הטיפול הטוב ביותר למזרון הוא שאיבה יסודית לצמצום האוכלוסיה ואז פעולת קיטור לחיסול כל הביצים והבוגרים .

נגיעות של פשפש המיטה

בדיקת פשפשי מיטה בבית לבד

אם יש לכם מספר קטן של פשפשי מיטה בדירה , אתם מיד תתחילו להרגיש את העקיצות בלילה הראשון והשני אך רק לאחר כמה שבועות אתם תתחילו לשים לב אליהם ולסימנים שלהם , הפשפשים יכולים להסתתר רק במקומות שהם לא במיטה או בבסיס ולכן כדי לבדוק פשפשי מיטה בבית עליכם להצטייד ב4 משטחי דבק לעכברים או מעופפים .

פזרו את ארבעת המשטחי דבק (מלכודות דבק) בארבעת רגלי המיטה , כאשר הפשפשים ינסו לעלות ולרדת בלילה הם ידבקו במשטחי דבק וזאת השיטה הטובה ביותר לניטור פשפשים .

סימנים של פשפש המיטה

לא בטוחים אם יש לכם פשפש המיטה בבית ?

אנחנו באילנית הדברות מבצעים הדברה לפשפש מיטה כבר משנת 1992 , ביקרנו באלפי דירות נגועות ואנו יכולים להגיע לבצע ניטור ובדיקה אצלכם בדירה בעלות מינימלית של 250₪ עם מדביר מוסמך ומקצועי שיגיע לבדוק לכם את הדירה בצורה מקצועית .

גווני העור של פשפש המיטה

מצאנו פשפש מיטה בבית מה עושים ?

כאשר מוצאים פשפש מיטה בבית מומלץ להזמין מדביר מקצועי במהירות האפשרית לבצע הדברה לכל הדירה נגד פשפשי מיטה , ההדברה לפשפש מיטה כוללת ביצוע קיטור פעולת הרתחה ב150 מעלות לכל המיטות והספות שיש בבית כדי לחסל את הביצים של הפשפשים , לאחר הכנת הדירה לפעולת הדברה המדביר יבצע ריסוס לכל הדירה באמצעות חומר מאושר לשימוש ומיועד לפשפשי מיטה .

בסיום פעולת ההדברה יש לצאת מהדירה ל4 שעות ולאחר מכן התנהלות רגילה , כבר באותו היום אפשר לחזור לדירה ולישון במיטה!

מחיר הדברה לפשפש מיטה נע בין 500-1000 ₪ לחדר בודד תלוי במספר החדרים .

מידע נוסף על פשפשים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat