להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

מחלות שמועברות דרך עכברים

מחלות שעלולות לעבור מעכברים לבני אדם ידועות כמחלות זואונוטיות. עכברים יכולים לשאת מגוון פתוגנים מזיקים שעלולים לגרום למחלות בבני אדם, כולל הנטאווירוס, סלמונלה, לפטוספירוזיס ו-LCMV (Lymphocytic Choriomeningitis Virus). מחלות אלו יכולות להיות מועברות באמצעות מגע עם צואת עכברים, שתן או רוק, וכן באמצעות נשיכות או שריטות של עכברים נגועים.

הנטאוירוס, למשל, היא מחלת נשימה נדירה אך עלולה להיות קטלנית, שניתן להידבק בה על ידי נשימה של אבק המזוהם בלשלשת עכברים או שתן. סלמונלה, לעומת זאת, היא זיהום חיידקי שעלול לגרום לשלשולים, חום והתכווצויות בבטן אם מזון או מים מזוהמים עם צואת עכברים.

כדי למנוע התפשטות מחלות הנישאות בעכברים, חשוב לנקוט באמצעים לשליטה באוכלוסיות המכרסמים ולטפל בזהירות בעכברים ובפסולתם. זה כולל לבישת כפפות בעת ניקוי צואת עכברים, איטום נאות של מיכלי מזון ואשפה, ושמירה על בתים ומקומות עבודה נקיים ונטולי עומס כדי למנוע מעכברים לקנן.

העכברים הם חיות קטנות, משקלם כ 16 גרם בממוצע, אורכם כ 8 ס"מ בממוצע וכך גם אורך זנבם, הגוף בצבע אפור עם גוון בהיר. העכברים יכולים לחיות כ-3 שנים בסביבה מאוד מטונפת ולא נקיה ולכן הם יכולים להעביר לבני האדם מחלות רבות. האם עכברים מסוכנים? איזה מחלות הם יכולים להעביר? איך מתמודדים עם העכברים? מדביר מקצועי עונה על כל השאלות »

ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך 2650

תוכן עניינים:
מחלות המועברות דרך עכברים

מחלות שמועברות דרך עכברים

מחלות של עכברים

עכברת (לפטופירוזיס) – חיידק שגורם לסיבוכים רבים, מחצית מהחולים מתאשפזים ובדרך, עכברת מזהמת מקווי מים גדולים, נהרות ונחלים על ידי הפרשת השתן למים. העכברת יכולה לשרוד חודשים שלמים במים או באדמה, העכברת מועברת על ידי עכברים, חולדות, סוסים, חזירים וכלבים.

צהבת ( אפטיטיס B) – מחלה הגורמת לדלקת בכבד שמתבטאת בצבע צהבהב של העור הפנים והעיניים עקב תפקוד לא תקין של הכבד, המחלה חריפה וכרונית, התחושה המורגשת היא כאבי בטן, חולשה עייפות, כאבי ראש וסחרחורות ופגיעה בכבד שחמת וכו'.

טיפוס מוריני – מחלה זיהומית שמועברת על ידי הפרעושים על גבי העכברים, המחלה תוקפת את העור ועושה כתמים בהירים שמכסים את הגוף מלווה בכאבי ראש, סחרחורות, צמרמורות, הקאות ודלקות אף אוזן גרון.

סלמונלה – חיידק שפוגע במליוני אנשים בשנה, החיידק מועבר מהפרשות של גללים ושתן של עכברים ליד מזון או במקורות מים. התסמינים הם כאבי בטן חזקים, כאבי ראש, שלשולים והקאות למשך שבוע ימים.

מחלות עכברים – האם הם מסוכנות לבני האדם?

בעיקרון כל המחלות מסוכנות לאדם, העניין הקריטי הוא רמת המערכת החיסונית של אותו אדם נדבק, יש אנשים רגישים יותר ויש כאלה עם מערכת חיסונית חזקה יותר. כאשר יש חשש למחלה שעברה  מעכברים אנחנו ממליצים לפנות מיד לרופא מוסמך לצורך בדיקה מקצועית ולטפל מיד בבעיית העכברים.

עובדות שלא ידעתם על עכברים

עכברים הם חיות מאוד חכמות, הם וירטואוזים ויכולים להיכנס לחורים של 6 מ"מ ולהיכנס מתחת לדלתות ובחריצים שלא היתם מאמינים שהם יכנסו. העכברים יכולים לקפוץ לגובה של חצי מטר ולנוע על חוטים של 2 מ"מ, נקבת העכבר יכולה להמליט כ 150 גורים בשנה כך שאוכלוסיה של אלפי עכברים יכולה להתפתח בשנה אחת.

נשיכת עכברים – האם מסוכן?

תחילה חשוב מאוד לשטוף עם מים וסבון ללכת לרופא להיבדק ולבדוק היטב אם הבן אדם שננשך בעל חיסון טטנוס או לא. במקרים מיוחדים הרופא יביא לכם אנטיביוטיקה.

היו לא מעט מקרים של נשיכה של עכבר והיו גם סיבוכים רפואיים במקרים מסויימים אך זה רק לבני אדם שהיו רגישים עם מערכת חיסונית נמוכה. אין סיבה לקחת סיכון וחשוב מיד ללכת לרופא להיבדק למרות שהעכברים חיות מאוד קטנות. תוכלו בנוסף גם להתייעץ מקצועית איתנו בוואטאפ 24/7 במקרה של נשיכת עכבר.

האם עכברים מסוכנים?

העכברים חיות מאוד מפוחדות ואין להם סיבה לנשוך אתכם, כמעט ולא היו מקרי נשיכה מעכברים. אולי היו מאות מקרים עם נשיכות של חולדות אך לא מעכברים.

העכברים לרוב יברחו וינסו להימנע מפגישה עם בני אדם או בעלי חיים אחרים, אך כאשר יש עכברים בסביבת הבית המשרד או העסק חשוב להזמין מדביר מקצועי לטפל בבעיית עכברים ולבצע הדברה או הצבת מלכודות.

הדברת עכברים מקצועית עם מדביר מוסמך

הדברת עכברים יכולה להיעשות בדרך כלל על ידי הצבת מלכודות או הצבת רעלים או במקרים מסויימים גם וגם. כאשר העכברים בתוך המבנה אנחנו נעדיף להציב מלכודות כדי ללכוד את העכברים שנמצאים ולפתור את הבעיה במהירות. לא שמים רעלים בתוך המבנה כדי שהעכברים לא ימותו בתוך המבנה. לחילופין כאשר יש מכה של עכברים מסביב למבנה אנחנו נעדיף להציב רעלים מקצועיים כדי לחסל את האוכלוסייה ושהם ימותו בחוץ ולא בתוך המבנה.

עלות הדברה מקצועית לעכברים נעה בין 350-600 ₪ עם מדביר מוסמך.

*עוד שירותים שתמצאו אצלנו

מחלות המועברות מעכברים ⭐⭐⭐⭐⭐

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לפשפשים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

מידע נוסף על מכרסמים וחולדות

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat