הדברה לגן ילדים

הדברה לגני ילדים

הדברה בגני ילדים היא חיונית כדי להבטיח את בריאותם ובטיחותם של התלמידים, המורים והצוות. מזיקים כמו מכרסמים, ג'וקים ונמלים לא רק מהווים איום על השלמות המבנית של מבנה גני ילדים, אלא יכולים גם לשאת מחלות מזיקות ולעורר אלרגיות. בתי ספר וגני ילדים יכולים למנוע התקפות מזיקים על ידי יישום נהלי ניקיון ותחזוקה קבועים, איטום רווחים וסדקים וסילוק פסולת מזון בצורה נכונה. בנוסף, גני ילדים יכולים לשתף פעולה עם חברות הדברה מקצועיות לביצוע בדיקות וטיפולים קבועים. על ידי טיפול יזום בהדברת מזיקים בגני ילדים, התלמידים יכולים ללמוד בסביבה בטוחה ובריאה, נקייה מהסחות דעת וסכנות של נגיעות מזיקים.

מה חשוב לדעת לפני ביצוע הדברה בגן ילדים, מה צריך לדרוש מהמדביר ואילו אמצעי בטיחות עליו לשים דגש עליהם ומהם החרקים הנפוצים כאשר מבצעים הדברה בגני ילדים.

הדברה בגני ילדים אינה פעולה מסוכנת כמו בעבר עם המון תקריות בטיחות שהיו, אך הדברה בטוחה יכולה להתבצע אך ורק אם המדביר יפעל לפי ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה ובעלי הגן והגננות יפעלו לפי הוראות המדביר המקצועי.

 

תוכן עניינים:
הדברה בגני ילדים:

נושאים חשובים לברר לפני שמזמינים הדברה וריסוס לגני ילדים

לפני הזמנת מדביר לגן ילדים עליכם לבדוק האם חברת ההדברה המבצעת מקצועית ומנוסה בהדברת גני ילדים וזוהי לא פעולה חדשה בשבילהם.

  1. האם החומרים שהם מתכוונים להשתמש בהם מאושרים מהמשרד להגנת הסביבה, בעלי תקן ובעלי תוקף כראוי.
  2. האם המדביר מקצועי בעל היתר הדברה " מדביר שטחים פתוחים ומבנים " והאם יש ברשותו את שנות הניסיון במקצוע והוא ביצע בעבר עבודות כאלו.
  3. על המדביר לפני פעולת ההדברה לאתר ולהבין עבור אילו מזיקים הולכים לטפל, מהם דרכי הפעולה האפשריים תחילה ללא חומרים מסוכנים ואולי פתיונות ג'ל / גרגירים או בלוקים.
  4. המדביר צריך לציית כראוי להוראות התווית על התכשירים שהוא משתמש בהם ולקבוע מראש את תוכנית ההדברה ואת סדר הפעולות .
  5. הדברה בגן ילדים חייבת להתבצע לאחר שעות הגן כאשר אין ילדים גננות או סייעות כלל , מדביר מקצועי לא יתחיל פעולת הדברה בגן לפני שביצע סריקה יסודית לבדוק שאין צעצועים מוצצים או מזון על הרצפה בכלל .
  6. לפני ההדברה על הגננות לסדר ולהכין את הגן כמו שצריך, כולל פינוי השיש וכל כלי המאכל והשתייה .
  7. אנו ממליצים לבצע את ההדברה בימי שישי או חופשות וחגים כאשר אין פעילות בגן וזה הזמן האופטימלי לבצע ללא סכנה כלל. 

התנהלות לאחר ביצוע הדברה בגן ילדים

  1. יש לבצע שטיפה יסודית של הרצפה לפני הגעת הילדים.
  2. לשטוף היטב את כלי האוכל והשתיה שהיו חשופים (במידה ולא כיסיתם הכל).
  3. לבצע סריקה יסודית בכל שטח הגן לוודא שאין שאריות חומר.
  4. לוודא שאכן נפתרה בעיית המזיקים.

הדברות נפוצות בגני ילדים

הדברה ירוקה תיקנים ונמלים בגני ילדים:

הדברה ירוקה משולבת מתבצעת באמצעות ריסוס כל קירות הגן הפנימיים על הפנלים וצמוד לקירות בזהירות רבה מחפצים צעצועים ורהיטים, לאחר מכן מבצעים ריסוס מקיף חיצוני כדי למנוע כניסת חרקים למבנה ולבסוף ריסוס כל בורות הביוב.

ההדברה מתבצעת באמצעות תכשירים המאושרים מהמשרד להגנת הסביבה בעלי הרעילות הנמוכה ביותר שיש לאדם!

איך להרוג תיקן גרמני

הדברת חולדות ועכברים בגני ילדים:

טיפול באמצעות מלכודות קפיץ ייעודיות בתוך תיבות האכלה כדי למנוע מילדים לגעת באופן בטוח ומקצועי, או לחילופין ביצוע פיזור רעלים מחוץ למבנה בתוך בורות הביוב ובאמצעות תיבות האכלה קשיחות וסגורות היטב. הרעלים מורכבים בנוסף מחומר מר " ביטרקס" לקרה כאשר ילד אוכל מיד מתעוררת בו תחושת בחילה והקאה.

*למידע נוסף על לוכד עכברים »

לוכד עכברים בתל אביב

הדברת פרעושים לגני ילדים:

במרבית המקרים הפרעושים מגיעים לגני ילדים כתוצאה מהמלטה של חתול בחצר הגן. לאחר ההמלטה, הפרעושים נדבקים לשילייה העוטפת את העובר וכאשר הגורים עוזבים יחד עם האמא הפרעושים נשארים יחד עם הביצים שבוקעות לאחר זמן מה ומחפשות דם חם.

הדברה נגד פרעושים בגן מתבצעת על ידי ריסוס כל השטח הנגוע בחומר ייעודי יחד עם תכשיר IGR לקטילת הביצים והבוגרים יחדיו.

הדברת פרעושים

הדברת נמלת אש בגני ילדים:

טיפול בנמלי אש בגני ילדים יתבצע באמצאות פיזור פתיונות מורעלים בתוארית גרגירים. למעשה הגרגירים הם סוכר טחון ומורעל הנראה ממש כמו חול ומפזרים אותו מחוץ לכל שטח הגן ללא סכנה לילדים כלל. בנוסף מתבצע ריסוס מקיף בכל השטח נגד נמלת האש.

הדברת נמלת אש מתבצעת באמצעות תכשירים המאושרים מהמשרד להגנת הסביבה בעלי הרעילות הנמוכה ביותר שיש לאדם!

נמלת אש עקיצה

הנחיות חדשות של המשרד להגנת הסביבה בהדברת גני ילדים :

המזרד להגנת הסביבה הוציא הנחיות מסודות לטחפול במפגעי מזיקים במוסדות חינוך שמטרתם למנוע הרעלות או פגיעה בילדים , למידע נוסף : עקרונות ליישום תכשירי הדברה במוסדות חנוך 

הנחיות הדברה בגני ילדים

תקרית אחרונה שהייתה בהדברה בגן ילדים בתאריך 10/2020

הגיע מדביר לגן ילדים לבצע הדברה נגד חולדות ופיזר רעלים שאסורים לשימוש , המדביר פיזר רעלים ללא תיבות האכלה ולאחר כמה שעות הילדים הסקרנים מצאו את הרעלים והתחילו לשחק ולטעום אותם . 
הרעלים מסוג אנטי קוגלנטים יכולים להיות מסוכנים מאוד בקרב ילדים כי אין הם לא יודעים להתבטא ולהסביר מה כואב להם ומאוד קשה לאבחן הרעלה במצב של נוגדי קרישה . 
מיד הגיעו המשטרה ופינתה את הילדים ולמתן אנטידוט ויטמין K , לא הייתה פגיעה ממשית בילדים והמדביר עוכב לחקירה ומעצר מקרה זה יכול ללמד אתכם שלא מומלץ להזמין מדביר חובבן או מדביר זול ללא רישיון לגן ילדים כי יש לכם אחריות על עשרות ילדים שעומדים בסכנה . 

תיבת האכלה עם תקן מהמשרד להגנת הסביבה

מה חשוב לוודא לאחר בהדברה בגן

לאחר ההדברה על המדביר להשאיר לכם תחילה תעודת אחריות על העבודה שביצע וחשבונית על פי חוק . 
בנוסף על המדביר להשאיר יומן ביצוע המכיל בתוכו את כל סוגי החומרים ופירוט של העבודה שביצע עם המינון המדוייק והשם המסחרי של התכישירים בנוסף להשאיר מספר טלפון אישי ומספר רישיון אישי ומיקומי המלכודות או תיבות האכלה שהציב  . 
בסיום ההדברה לתלות מדבקת אזהרה בכניסה לגן המציין במפורש מה ההדברה שביצע עם הנחיות להתנהלות להמשך . 

מחיר הדברה וריסוס בגני ילדים:

המחיר משתנה בהתאם לסוג המזיק ושטח הגן , הדברה בגן ילדים חייבת להיעשות בזמנים שהילדים לא נמצאים בגן ולפעמים ההדברות יתבצעו בימים ושעות לא סדירות כמו חגים או שבתות . 
המחיר משתנה בהתאם גם לכמות ההגעות שיש להגיע מהסיבה שבגני ילדים עובדים עם תכישירים ברעילות נמוכה מאוד לבני אדם לשמירה על בטיחות . 

המחיר נע בין 199 – 700 ₪ תלוי בסוג ההדברה ( נמלים , תיקנים חולדות וכו' ) 

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

הדברה לגן ילדים⭐⭐⭐⭐⭐

הדברה למשרדים

הדברה למסעדות ולעסקי מזון

הדברה למפעלים

הדברה בגני ילדים

הדברה למאפיות