להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

איך לזהות צואה של ג'וקים?

סימנים נפוצים להימצאות ג'וקים בבית

אם הגעתם למאמר הזה סימן שאתם חוששים שאולי יש לכם ג'וקים בבית או לפחות אתם רואים סימנים לא ברורים וחושדים שזה אולי צואה של תיקנים , אז במאמר הבא אנחנו נספר לכם איך מאבחנים שיש תיקנים בבית , איך ניתן לזהות צואה של תיקנים והאם זה מסוכן לבני אדם .. המשיכו איתנו »

תוכן עניינים
איך לזהות צואה של תיקנים?

סימנים נפוצים להימצאות ג'וקים בבית

ג'וקים מתפתחים בבתים במהירות רבה, כל נקבה של תיקן אמריקאי יכולה להטיל בתוך תיק ביצים בודד מאות של תיקנים נימפות שיפרחו ויתחילו לבנות אוכלוסייה שלמה, בשל קצב ההתרבות המהיר שלהם יש המון סימנים מקדימים להימצאות ג'וקים בבית שאפשר על פי הסימנים כבר לדעת אם צריך להזמין מדביר מקצועי או להמתין להתפוצצות האוכלוסייה בבית ועד שאשתך תצעק עליך …

צואה של תיקנים

לצואה של תיקנים יש גם צורה מאוד ברורה, צבע וכמובן גם ריח אך אפשר בקלות להתבלבל בין הצואה של הג'וקים לבין לכלוך או סתם תבלין שנשפך לכם בארון. צואה של תיקנים נראית כמו "גרגיר של אורז" או סומסום שחור.
בדרך כלל הצואה של התיקנים תופיעה לאחר התקהלות של הרבה תיקנים ובעיקר תהיה במטבח או לחילופין במקום לח וחמים.

סימני התנשלות של התיקנים

התיקנים גדלים ולמעשה השכבה האחרונה של העור (כיטין)  מתנשלת כמו אצל נחשים או אצל מרבית החרקים , סימני ההתנשלות צבעם חום בהיר-צהוב והם יופיע בעיקר באזורי המחייה של התיקנים וזה סימן ברור להימצאות ג'וקים בביתכם!

הדברת תיקנים

ג'וקים חיים

אז אם אשתך לא העירה אותך בלילה בגלל ג'וק שנכנס לבית אז אתה במצב מעולה, בדרך כלל הלקוחות מזמינים אותנו לאחר שראו תיקנים חיים בבית שנכנסו מהחלון או דרך הצנרת, יש גם את הלקוחות המפוחדים שמזמינים הדברה עוד לפני שראו תיקנים וזה בסדר גמור.
למעשה אין מה לפרט יותר מדי כי אם ראיתם ג'וקים בבית אז ברור שכדי להזמין הדברת ג'וקים.

תיק ביצים

בדומה לעובדה שכאשר התיקנים מתחילים להתפתח בבית יש להם סימני חיים שאי אפשר להתעלם מהם כמו סימני צואה של ג'וקים אז מאוד חשוב שתכירו שלתיקנים גם יש תיק ביצים.

התיקן האמריקאי מטיל את הביצים בתוך תיק ביצים כך נסו לדמיין שגם אם לקחתם כפכף והרגתם את התיקן הגדול שנכנס אליכם הביתה אז אולי התיקן הזה הספיק להטיל תיק ביצים אצלכם ובעוד כמה ימים אתם תגלו מאות נימפות שמתחילות להתפתח בבית.

ממה מורכב הצואה של הג'וקים?

הג'וקים ניזונים ממזון אורגני והם לא מאוד בררנים במזון ואוכלי כל, הם גם ידועים בקניבליזם ואוכלים נשלים וגופות של ג'וקים מתים אחרים, אין לג'וקים שתן והם מפרישים דרך הטריכאות שלהם נוזלים. הקקי של הג'וקים לא בריא לבני אדם והצטברות רבה של צואה יכולה לגרור מחלות רבות.

איפה הג'וקים נמצאים לאורך כל הזמן?

הג'וקים מסתתרים לאורך כל היום והם יכולים להישאר במצב סטטי ימים שלמים ללא תזוזה אך בדרך כלל הם יעדיפו מקומות לחים וחמימים והכי חשוב חשוכים ושקטים כגון הצוקל מתחת למטבח, בורות ביוב, עליות גג, קומפוסט ועוד
אפשר למצוא קקי של ג'וקים בדרך כלל כאשר התיקנים מטיילים וחפשים מזון ובדרך משאירים אחריהם שלל של צואה כמו במגירות במטבח, בארונות מטבח בחדרי שירותים ומקלחות מתחת לדק בחצר ועוד.

 

האם לקקי של הג'וקים יש ריח ?

כן כמובן, התיקנים מפרישים ריח מאוד רע שמצטבר יחד עם הנשלים עם הגללים ועם התיקנים החיים, הזואולוג אלכסנדר ברש דימה את ריח הצואה של הג'וקים לריח שדומה לעובש וגרביים של לוחם יחד, אפשר למצוא את הריח של קקי של הג'וקים בדרך כלל בחדרים סגורים ולא מאווררים כמו מקלטים, מרתפים ומקומות שהיו סגורים הרבה זמן עם תיקנים.

איך נראים גללים של ג'וקים?

לפעמים מתבלבלים בין גללים של עכבר לבין גללים של תיקנים, הם מאוד דומים אך מדביר מקצועי בעל ניסיון והכי חשוב הוגן יבחין מיד מה יש לכם בבית, יש המון בעלי מקצוע שיבהילו אתכם ויגידו לכם שיש לכם עכבר בבית אך למעשה זה ג'וקים.
הקקי של הג'וקים נראה ממש כמו סומסום בצבע שחור אובלי (בצורה של אליפסה מאורכת) מוצק ותמיד יהיה הרבה גללים ולא בודדים כמו אצל עכבר.

בתמונה : צואה של ג'וקים אמריקאים ( תיקן אמריקאי ) 

איך לזהות צואה של ג'וקים

האם על פי זה שראיתי קקי של ג'וקים אכן יש תיקנים בבית?

לא בטוח שיש לכם ג'וקים בבית, יכול להיות שהיה תיקן שהסתתר זמן מה ומת והשאיר אחריו את הגללים, הרי הגללים לא נעלמים הם יכולים להישאר גם שנה שנתיים אחרי שהתיקן מת.
לא מחייב ישר לעשות הדברה אם רואים כמה גללים אך אם אתם כל כמה ימים מנקים וממשיכים לראות עוד ועוד גללים אז כמובן אנחנו ממליצים להזמין מדביר להדברה של תיקנים בכל הדירה.

מה עושים אם אנחנו מזהים צואה של תיקנים בבית?

דבר ראשון אנחנו ממליצים לכם לוודא איתנו שזה אכן גללים של תיקן ולא של חרק אחר וגם אם שזה של תיקן אז נעזור לכם באהבה להבין אם מדובר בתיקן גרמני, אמריקאי או אפילו מזרחי. שנית תנקו היטב עם חומר ניקוי את כל האזור ותמתינו לסימנים נוספים. אם לאחר כמה ימים של ניקיון אתם מגלים סממנים חדשים להימצאות התיקנים הזמינו מדביר מקצועי לריסוס מקיף לכל הבית ללא ריח ויציאה לשעה בלבד.

תיק ביצים של תיקנים
תיק ביצים של תיקנים

הדברה לג'וקים עם מדביר מקצועי

כשאנחנו נגיע אליכם לבצע הדברה לג'וקים תחילה נציג לכם את הרישיון חברת הדברה שלנו (בלי קשר שזזה מופיע אצלנו באתר בעמוד "עלינו"), לאחר מכן המדביר יכין את מיכל ההדברה עם החומר הייעודי המתאים לביתכם שזה בדרך כלל פרמנונה או טמפריד שהם מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה והכי טובים כרגע בשוק.  נבצע ריסוס בכל המעטפת הפנימית של הדירה על הפנלים, חלונות, ניקוזים ופתחי ביוב ובכל מקום שיכול להוות חממה לתיקנים.

לאחר מכן תצאו מהדירה לשעה בלבד עד ייבוש החומר ולאחר מכן התנהלות רגילה לחלוטין ללא סכנה לבני אדם והכי חשוב הבית שלכם יהיה נקי מתיקנים!

הדברה

כמה עולה הדברת ג'וקים?

הדברה לדירה:

  • דירת חדר – 250 ₪
  • דירת 2 חדרים – 280 ₪
  • דירת 3 חדרים – 300 ₪
  • דירת 4 חדרים – 350 ₪
  • דירת 5 חדרים – 400 ₪ 

בתים פרטיים המחיר הוא לפי מטר רבוע ומספר קומות
הדברה לבניין:

3 קומות  – 350 ₪
4 קומות – 400 ₪
5 קומות – 450 ₪
6 קומות – 600 ₪
7 קומות – 650 ₪
8 קומות – 700 ₪

רבי קומות המחיר נקבע על ידי הצעת מחיר מסודרת.

היכנסו למחירון הדברה שלנו »

שאלות ותשובות על צואה של תיקנים

איך מנקים קקי של ג'וקים?

אפשר לנקות עם כל חומר ניקוי רגיל שמוצאים בכל סופרמרקט עם סמרטוט לח .

האם קקי של ג'וקים מזיק לבני אדם?

הוא אכן לא בריא לא לנשימה ובטוח שלא לאכילה אך לא מדובר בסכנת חיים.

האם הדברה תעזור לי להיפטר מקקי של תיקנים?

כן ההדברה תחסל את כל התיקנים שיש לכם בבית ותהרוג כל תיקן שיכנס בטווח של שנה מיום הריסוס ויותר!

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

איך לזהות צואה של תיקנים? ⭐⭐⭐⭐⭐

מידע נוסף על ג'וקים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat