להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

מה מושך ג'וקים? למה ג'וקים מגיעים דווקא אליכם?

אחת ולתמיד מסבירים מה מושך ג'וקים אליכם הביתה ליאור המדביר מסביר

ג'וקים ג'וקים ג'וקים, כולם גיבורים גדולים עד שנוחת עליכם תיקן אמריקאי ענקי בחדר..
תמיד שואלים אותנו הלקוחות מה מושך ג'וקים לבית או למשרד שלכם, מה הם אוכלים כשהם מגיעים אליכם כי לפעמים הדירה בכלל ריקה.. ואיך מטפלים בג'וקים שנכנסו אליכם הביתה והתחילו לעשות קן.. מדביר מקצועי עונה על כל השאלות שכולם רוצים לדעת!

תוכן עניינים
מה מושך גוקים ?

מקורות המשיכה לג'וקים – למה הם נמשכים דווקא אליכם?

הג'וקים האמריקאים או בשמם המקצועי תיקן אמריקאי נמשכים כמו מרבית בעלי החיים ל-3 המ"מים:

מים – תיקן אמריקאי ידוע באהבתו למקורות מים ולחות גבוהים, התיקן האמריקאי חובב לחות גבוה ויגיע לכל אזור שיש בו מים במוקדם או במאוחר.

מזון – התיקנים אוכלי כל ולכן הם בעייתיים כי הם יכולים להתקיים כמעט בכל מתאר שטח, הם יכולים לאכול מזון רקוב, צואה של חיות אחרות ואפילו את הנשלים והגופות של חבריהם.

מסתור – כמו מרבית החרקים התיקנים רוצים למעשה את השקט שלהם ולא רוצים שתפריעו להם ולכן הם לרוב היום יסתתרו באזורים כמו ביובים, עליות גג, מתחת למרצפות וכו'.

*להדברת ג'וקים לחצו על הקישור »

הדברת ג'וקים בביוב

כמה זמן הג'וקים חיים?

הג'וקים יכולים לחיות בממוצע שנה אך יש גם מוטציות שמצאו שיכולים לחיות גם עד 3 שנים, למעשה הם יכולים להתקיים ולפתח אוכלוסייה מאוד גדולה בדירה ריקה מתחת לארון מטבח וכאשר תכנסו תגלו המון ג'וקים מתרוצצים לכם בדירה.

התיקנים התפתחו בימי הדינוזאורים ויש להם 200 מיליון שנה של התפתחות אבולוציונית שהפכה אותם לשורדים מאוד חזקים ובעלי כושר הסתגלות רב.

מה מושך את הג'וקים לדירה שלנו? מהי דרך הכניסה של התיקנים אלינו לדירה?

ישנם המון דרכי כניסה של תיקנים לדירה והראשונה שבהם היא איתנו! כן כן, אנחנו לפעמים מביאים אותם הביתה.

  • קרטונים להעברת דירה – דמיינו שאתם עוברים דירה ומחפשים קרטונים אז אתם יורדים למכולת למטה שפורקת קרטונים כל יום ואתם לוקחים כמה קרטונים שיש בהם תיקן גרמני.
  • תעופה – דרך נוספת לכניסת התיקנים היא באמצעות תעופה, התיקן האמריקאי ידוע בכושר תעופה שלו והוא יכול לעוף גם אם אתם גרים בקומה 20 מול הים הוא יכול להגיע אליכם למרפסת.
  • צנרות מים – הדרך הנוספת והכי שכיחה היא העליה שלהם מהצנרות וכניסה דרך פתחי הניקוז בבית, התיקנים מאוד אוהבים לחיות בצנרת ולכן הם יעלו כאשר אין זרימת מים והמקום שקט (כמו בלילה שאתם ישנים).
  • ג'וקים שנכנסים מהמזגן – לפעמים הג'וקים נכנסים אלינו גם מהמזגן בגלל שהניקוז לפעמים מחובר ישירות לביוב אז הם נכנסים דרך צינור הניקוז ועולים לתוך המזגן, שיטה נוספת זה אם המנוע של המזגן ממוקם ליד עצים או בור ביוב אז הם עולים על הקיר ונכנסים דרך המרווח של הצנרת בקיר.
  • מזון של חתולים ופחי אשפה – מקור נוסף שמושך ג'וקים אלינו הביתה. התיקנים מאוד אוהבים מזון אורגני, הם אוכלי כל כמו שציינו לעיל והם ימשכו לכל אזור שומני ואכיל, לפעמים שמאכילים חתולים בכל מיני מזונות שונים וגם בקרבת פחי אשפה אתם תוכלו למצוא המון תיקנים שמקננים ואוכלים את המזון. אם אתם רוצים להאכיל חתולים זה מבורך ואנחנו תומכים בזה אך לא מומלץ לעשות זאת בקרבת בנייני מגורים כי זה פשוט מושך תיקנים, חולדות, עכברים וכו'.

*להדברת חולדות לחצו על הקישור »

ג'וקים בתמי 4​

איך למצוא ג'וק שנעלם?

לפעמים אתם רואים ג'וק תמר גדול שטס אליכם ונכנס מהחלון, נחת על הרצפה ורץ במהירות ונעלם!  אז אם עשיתם ריסוס לבית אתם מוגנים ואתם יכולים להיות רגועים כי יש לתיקן בין 5-12 דקות עד שמערכת העצבים שלו תיפגע והוא ימות, אם לא עשיתם הדברה אז תכינו את הכפכף ותתחילו להזיז את כל הרהיטים בבית.

הג'וק יכול לעמוד סטטי מאחורי משהו שעות וגם ימים בלי לזוז בכלל ולדמות כאילו הוא מת אך כאשר תזיזו את הרהיט מיד תראו איך הוא מתרוצץ ונעלם שוב. תיקן אמריקאי יכול להיכנס למרווחים של 2 מ"מ כמו (העובי זה כמו לקפל דף ל-4).

היכולות המרשימות של תיקנים שלא ידעתם!

לתיקנים יש המון תכונות מאוד מרשימות שהמון חרקים היו רק חולמים כמו יכולת ריצה מאוד מהירה, יכולת תעופה לקומות מאוד מאוד גבוהות, חוש מישוש וכושר הסתגלות מאוד טוב, אוכלי כל ואפילו יכולים לשרוד מתקפה אטומית! אין להם עוקץ והם אינם עוקצים בני אדם אך יכולים לסכן אותנו בריאותית בצורה אחרת על ידי אכילת מזון עם ההפרשות שלהם.

לסיכום מדביר מסביר - איך להימנע מג'וקים שנמשכים אליכם הביתה

התיקנים ימשכו לכל מקום בעל לחות גבוה, סניטציה ירודה (ניקיון) הימצאות מזון מים ומקום מסתור, כדי למנוע מהם להיכנס חשוב לדעת מה מושך אותם ולמה הם בכלל הגיעו.

לפעמים דירה יכולה לאטום את הבית מכל הכיוונים ועדין הג'וקים ימשיכו להגיע, למה? כי הבניין מלא בג'וקים והבורות ביוב מפוצצים בתיקנים אז יכול להיות מצב שמדי פעם יעלה להם ג'וק …

מה הפתרון? לעשות הדברה גם בדירה וגם הדברה בבורות ביוב ובמיוחד לדבר עם וועד הבניין שיעשה הדברה בכל הבניין משותף וזה באמת מה שיפחית מכל הדיירים את הפגישה עם התיקנים.

הדברה היא פיתרון מאוד אפקטיבי לתיקן האמריקאי וכבר שנים רבות שאנחנו מבצעים הדברה נגדם וללקוחות יש שקט לפחות לשנה ויכול להחזיק גם עד 7 שנים. וכמובן ניקיון ניקיון ניקיון ולהימנע מפיזור של מזון ליד הבניין של חתולים או כלבים וסגירת פחי אשפה.

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445 

מה מושך גוקים ? ⭐⭐⭐⭐⭐

מידע נוסף על ג'וקים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat