להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

מה עושים כשיש טרמיטים בבית

טרמיטים הם חרקים קטנים שעלולים לגרום נזק משמעותי לבית אם לא מטפלים בהם. אם אתם חושדים שיש לכם טרמיטים בבית, ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט כדי לטפל בבעיה. ראשית, כדאי לפנות לחברת הדברה מקצועית על מנת לבדוק את ביתכם ולקבוע את היקף הנגיעות. לאחר מכן הם ימליצו על תוכנית טיפול, שעשויה לכלול שימוש בשיטות כימיות או לא כימיות כדי לחסל את הטרמיטים. בנוסף, אתה יכול לנקוט בצעדים למניעת נגיעות עתידיות על ידי הרחקת עצים ופסולת מהיסוד של הבית שלך, איטום סדקים או פתחים בקירות או בבסיס, ושמירה על אוורור וניקוז טובים מסביב לבית.

אם הגעתם לעמוד זה כנראה שיש לכם טרמיטים בבית או סימנים המעידים על כך , ישנם המון סימנים שיכולים להגביר את הימצאות הטרמיטים בבית וסימנים שיכולים להופיע אך הם בכלל לא יהיו קשורים לטרמיטים כדי לעשות סדר בבאלגן בנושא הטרמיטים בבית המשיכו איתנו ונענה לכם על כל השאלות >>>

מה עושים שיש טרמיטים בבית

תוכן עניינים:
מה עושים שיש טרמיטים בבית ?

טרמיטים בבית תמונות

טרמיטים בבית - ההתחלה לבניית הקן

הטרמיטים מתגלים בבית לאחר זמן מה ובדרך כלל בחודשי ספטמבר-דצמבר או בחודשים אפריל מאי באביב , לאחר תחילת הגשמים ולאחר מעוף כלולות , מעוף הכלולות הינה תופעת טבע נדירה ומדהימה של "חתונה" ממבט ראשון אך היא רק לטרמיטים ולא משודרת בטלוויזיה והיא פעולה שיוצאים כל הטרמיטים המכונפים לתעופה אווירית וחיפוש אחר הבן זוג המושלם לבנות איתו קן טרמיטים בבית שלכם !

לאחר מציאת הזיווג הם נכנסים לדירות או מתמקמים בחול או בעצים יבשים ומתחילים לבנות את הקן שיכול להגיע גם עד 10 מטרים לגובה או עד  מ"ר 50 מטר פריסה רוחבית  תלוי בסוג הטרמיט .
הזוג המלכותי מתמקם בדרך כלל באזורים שנח לבניית קן עם לחות גבוהה , עם חול ומוצרי עץ המכילים תאית או צלולוז . 

 

קן טרמיטים - איך הוא למעשה בנוי

קן טרמיטים הוא פלא ארכיטקטוני מרשים, שנבנה על ידי אלפי טרמיטים זעירים הפועלים יחדיו בצורה מאוד מתואמת. תהליך בניית הקן מתחיל בדרך כלל כאשר טרמיט זכר ונקבה מזדווגים ומקים מושבה חדשה. לאחר מכן הטרמיטים הפועלים מתחילים לבנות תל או קן באמצעות תערובת של אדמה, רוק וחומרים אורגניים אחרים. תערובת זו מעוצבת למנהרות ולחדרים סבוכים המשמשים כמקום מגורים לטרמיטים. ככל שהקן גדל, כך גדלים גם המנהרות והחדרים, ויוצרים רשת מורכבת של חדרים שיכולה להימשך כמה מטרים מתחת לאדמה. הטרמיטים גם בונים פירי אוורור, מערכות בקרת לחות ואפילו מערכת הסקה מרכזית, המבטיחים שהקן יהיה בית נוח ובטוח למושבה.

הקן של הטרמיטים בבית בנוי ממאות אלפי טרמיטים שפשוט בונים ממלכה שלמה מתחת למרצפות שלכם בבית או אפילו בתלולית חול בראשון לציון או מקום נחמד אחר , הקן של הטרמיטים בנוי ממלכה ששוכנת עמוק בקן ( יכול גם 5-7 מטר מתחת לאדמה )  , ישנם את הזכרים שתפקידם הבלעדי הוא להזדווג עם המלכה וזהו , הפועלות שתפקידם לבנות את הקן ולספק את הצרכים למלכה ואת הלוחמים שעומדים בתחילת הקן ושומרות עליו מפני אוייבים .

איך מזהים טרמיטים בבית
טרמיטים בבית
@lior_zelik נזק הטרמיטים אילנית הדברות #foryou ♬ צליל מקורי - Lior zelikovsky

הסימנים הנפוצים לטרמיטים בבית

הטרמיטים מאוד רגישים לאור יום , לטמפרטורה , ללחות ויעדיפו להיות כמה שיותר נסתרים וסמויים מן העין ולרוב הסימנים יופיעו לאחר כמה חודשים .
הסימנים לטרמיטים בבית הכי ברורים הם תעלות הבוץ , הופעת טרמיטים חיים או מתים , סימני כרסום או נסורת .
סימני הבוץ הם התעלות שהם בונים לצורך התנועה שלהם , הסימני כרסום או נסורת יופיע בדרך כלל כחורים שסתומים עם בוץ אך אם תגרדו את הבוץ תגלו סימני חורים בכל הארון , או הופעת טרמיטים חיים או מתים שיצאו לתעופה בבית. 

מאוד מאוד חשוב לא לגעת בתעלות בוץ כאשר אתם מזהים אותם , לפעמים הלקוחות רואים תעלות בוץ שיוצאות מהקיר ופשוט מנקים אותם וסותמים אותם עם חומר איטום . 
הפעולה עושה נזק גדול יותר כי הטרמיטים למעשה מבטלים את התעלה ומתחילים להיכנס חזרה לקיר ולהתפרץ ממקום אחר לגמרי , למעשה כשנוגעים בקן של הטרמיטים הם פשוט עוזבים את התעלה ומתחילים להתפשט יותר . 

 

טיפ : יש לשים לב שתעלות הבוץ הם אכן תעלות בוץ ולא סימני בוץ אחרים כמו צרעות שבונות קנים בתקרות עם בוץ או אפילו ציפור סנונית המערות שבונה את הקנים מבוץ  .

 אנו ממליצים לפני הזמנת הדברה לטרמיטים פנו אלינו לייעוץ ודגימה של הבית לצורך זיהוי 
ותקבלו פרספקטיבה מדויקת האם יש צורך בטיפול 

ציפור סנונית המערות
קן של ציפור סנונית מבוץ
טרמיטים בארון באלנבי ת"א
סימני בוץ של טרמיטים בארון בגדים
ייעוץ לטרמיטים בוואטאפ

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

מה ההבדל בין נמלים לטרמיטים :

הנמלים והטרמיטים מאוד דומים אך הם בגלל ממשפחת התיקנאים ולא קשורים בכלל לנמלים מלבד הצורה החיצונית שדומה מעט , להלן הסימני הבדל בין הטרמיטים לנמלים :

כנפיים – לטרמיטים זוג כנפיים שבמנוחה מכסות את כל הגוף לעומת נמלים שהכנפיים מעט יותר מורמות ופתוחות

מחושים – המחושים של הטרמיטים ישרים לעומת נמלים שהם מכופפים בצורה של האות ו'

פלג גוף – לטרמיטים גוף אחיד לעומת נמלים שמחולק לראש-חזה ושנץ גדול מאחורה

 

ההבדל בין נמלה מול טרמיטים

מהם הגורמים להגברת התפרצות טרמיטים בבית ?

ישנם כמה נקודות שיכולות לעשות את הבית שלכם לידידותי יותר לטרמיטים ולהוות חממה יותר נוחה בשבילם ואלו הם הדברים שחשוב שתשימו לב אליהם :

לחות – הטרמיטים זקוקים לרמת לחות נוחה כדי לבנות את הקן שלהם בבית בתוך הקירות או בתוף עצים , אם הייתה בעבר נזילה אצלכם או חדר לא מאוורר שלא פולט את ההדים כמו חדר אמבטיה דבר זה יכול להעלות את הסיכוי למציאת טרמיטים בבית כמו כן צינור מזגן שנוזל או בוץ שנוצר אצלכם בגינה יכול בהחלט למשוך טרמיטים או חרקים אחרים .

עץ – עצים מעובדים מתים מכילים חומר מסוג תאית שמשאר בהם למשך כמה שנים גם לאחר טיפול בעץ , התאית היא למעשה המזון העיקרי לטרמיטים וכמו שאתם יכולים להבין אפשר למצוא עץ כמעט בכל מקום . בניית הבית שלכם עם חיפויי קיר מעץ או אפילו פרקט יכול להוות אסטרטגיה לטרמיטים להיכנס אליכם הביתה .

צלולוז – צלולוז הינו המאכל השני בסדר המועדפים לטרמיטים , אתם בטח שואלים את עצמכם מאיפה יהיה לי בבית צלולוז .. אז להפתעתכם בקירות גבס יש צלולות אבל מעבר למזון קירות גבס הם מאוד נוחים לבניית קן טרמיטים מהסיבה שבין הלוחות יש חלל שלם שחשוך ומוגן עם טמפרטורה נוחה ומקום אופטימלי לבנות קן טרמיטים בבית .

 

טרמיטים בקירות

מה עושים כמגלים טרמיטים בבית ?

לאחר שהבנתם שבאמת מדובר בטרמיטים ופניתם לחברת הדברה מקצועית לייעוץ והכוונה עליכם להזמין הדברה לטרמיטים לכל הדירה . 
הדברה לטרמיטים נעשית על ידי מדביר מבנים ושטח פתוח ( הדרגה השניה של הדברה ולא מדביר דירות רגיל) שמגיע ומבצע קדיחות של 5-3 מ"מ במרצפות ומזריק חומר רב מסוג פראמיס או טרמינול או טרמינטור תלוי בסוג הטרמיט לתוך החורים כדי להציף את החול מתחת למרצפות בכל הדירה וליצור מעטפת הגנה של חומר פעיל שלבסוף יחסל את הקן והמלכה . 
לאחר מכן מדביר מקצועי יסתום את החורים בצורה יסודית ויעניק לכם אחריות מלאה בין שנה ל 5 שנים תלוי בחברת ההדברה . 

טיפול בטרמיטים בבית עם מדביר מקצועי עם וותק של 30 שנה !

כאשר יש לכם טרמיטים בקירות או אפילו במשקופים עליכם מיד לחייג למדביר מקצועי ואיכותי שיגיע ויבצע בדיקה מסודרת , ישנם המון חאפרים בשוק שאין להם היתר הדברה לטרמיטים והם פשוט סומכים על כך שפשוט לא תבדקו אותם והם לא יכולים לרכוש את החומרים הטובים ביותר שמוקצים רק לבעלי היתר ואין להם את הידע הנדרש כדי לטפל  בבעיה ולהעניק אחריות . 
טרמיטים בבית זה לא נושא פשוט כמו הדברה של חדקונית האורז אלה מצריכה הבנה מקצועית גם בהנדסת בניין ופעולות קדיחה נכונות וגם הבנה מקצועית בטרמיטים . 

אנו פועלים כבר מאז 1992 בהדברה לטרמיטים בכל הארץ עם צוות מיומן ומקצועי , פנו אלינו לייעוץ חינם באהבה ! 

רוצים לדעת כמה תעלה לכם הדברה לטרמיטים ?
חשבו במחשבון ההדברה שלנו … 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

מה עושים שיש טרמיטים בבית ⭐⭐⭐⭐⭐

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat