להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

טרמיטים בקיר בטון

קמתם בבוקר וזיהיתם טרמיטים שיוצאים מקיר בטון? לא האמנתם שחרקים כל כך קטנים יכולים לאכול קיר בטון ואף לבנות מושבה שלמה בפנים.. אז מה עושים שיש טרמיטים בקיר בטון? מה הם מחפשים בקירות? ואיך עושים הדברה לטרמיטים בקירות בטון? ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך עונה על השאלות »

מדביר מוסמך
 

טרמיטים בקיר בטון ⭐⭐⭐⭐⭐

תוכן עניינים:
טיפול מניעה והדברת טרמיטים בקירות בטון

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

האם טרמיטים אוכלים קירות בטון?

אם הגעתם למאמר זה סביר להניח שראיתם טרמיטים שיוצאים מהקירות בטון אצלכם בבית, לפעמים זה נראה כאילו הם מתפשטים לכל מקום וממש מחסלים את היסודות של הבית. העובדה שהטרמיטים אוכלים בטון ממש לא נכונה, הם לא אוכלים את הבטון אלה רק עוברים דרכו.

הטרמיטים ניזונים מתאית חומר אורגני שמצוי בעצים ולא מצוי בבטון, כך שהם לא אוכלים את הבטון אלה רק חופרים בו באמצעות המנדיבולות שלהם. כל הבתים היום נבנים באמצעות בטון, ניסו בעבר להכניס בבלוקים של הבטון חומר נגד טרמיטים כדי להימנע מהבעיה בעתיד אך החומרים לא נשמרים לאורך זמן ונהרסים מהצבע והטיח ששמים על הבטון.

מדוע אתם רואים את הטרמיטים יוצאים מהבטון?

הטרמיטים לרוב יבנו את הקנים שלהם בקרקע או בעץ, כדי להתפשט לאזורים נוספים הם מחפשים אדמה רכה שיוכלו להתפרס או לחילופין חריצים בקירות. הטרמיטים עוברים בחריצים וסדקים בקירות בעובי 0.079375 ס"מ כלומר בסדקים שנקראים "סדק שערה" כי הם מאוד דקים שבקושי רואים אותם כמו שערה.

הדברת טרמיטים בקירות

איזה סוגי בטון הטרמיטים אוהבים?

הטרמיטים פחות יאהבו בטון יצוק ויעדיפו לרוב להתפרס בבלוקים של בטון, הבלוקים חומרים יותר חלשים מהבטון היצוק ומאפשרים לטרמיטים לזוז יותר בחופשיות בין הבלוקים, בתוך הבלוק הפנימי או בחריצים . הסיבה שהם לא אוהבים בטון יצוק כי הוא יכול להיות מאוד מאוד חזק וצפוף ולא יאפשר להם לנוע בקלות.

למה הטרמיטים אוהבים קירות גבס?

בקירות גבס מצוי חומר בשם "צלולוזה" שהם ניזונים ממנו, הטרמיטים אוכלים גם את הנייר שעוטף את הגבס, בכללי הגבס הוא חומר רך יחסית ומתפורר ומאפשר גישה נוחה לטרמיטים. לפעמים שרוצים לתקן קיר בטון שמים עליו חיפוי קיר גבס, אם עושים זאת בדירה שנגועה בטרמיטים המצב הולך ומחמיר יותר.

הבעיה הגדולה ביותר בטרמיטים

הבעיה הכי גדולה בטרמיטים זה שהם יכולים להקים מושבה של מאות אלפי פריטים בכמה שנים ואתם בכלל לא תדעו על כך. יש מושבות של טרמיטים שיכולות לאכול את יסודות הבית שלכם אם הוא נבנה עם חלקי עץ, הטרמיטים יכולים לבנות את המושבה מתחת לפני הקרקע ואתם תגלו אותם רק לאחר 3-6 שנים. בגלל שאי אפשר לדעת את גודל הקן ואת מיקום המלכה אנחנו עושים הדברה לטרמיטים באופן רוחבי לכל הבית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

מה הסימנים שבדרך כלל מעידים על טרמיטים בקירות?

יש כמה סוגים של טרמיטים וכולם פועלים בצורה שונה ועם סימנים שונים, אך הסימנים שבדרך כלל מעידים על טרמיטים בקירות הם:

  • תעלות בוץ – בגלל שהטרמיטים נעים בתעלות בוץ כדי לשמור על עצמם מפני אוייבים טבעיים ותנאי טמפרטורה אתם פתאום תתחילו לראות תעלות בוץ על הקירות שלכם בבית וזה מעיד על מושבה של טרמיטים.
  • טרמיטים חיים – בדרך כלל בסתיו ובתחילת החורף אתם תראו תופעה שנקרת מעוף כלולות שיוצאים כל הפריטים המכונפים מהקירות ומחפשים בן או בת זוג להתפתחות חדשה של מושבה עתידית.
  • סימני כנפיים – אם לא הספקתם לראות טרמיטים חיים לאחר מעוף הכלולות אתם תזהו המון כנפיים מפוזרות ליד חור היציאה מהקיר בטון.

איך עושים הדברה לטרמיטים בקירות?

להדברת טרמיטים בקירות בטון יש 3 אפשריות:
הדברת טרמיטים בקידוח – אנחנו קודחים חורים זעירים של 3 מ"מ מסביב לכל הבית במרצפות, מזריקים חומר רב לבית ויוצרים מעטפת הגנה של חומר פעיל מסביב לכל הקירות וכך הורגים את המושבה.
הדברת טרמיטים בשיטת נמסיס אנחנו מציבים תיבות ייעודיות המכילות פתיון מורעל בסמוך למושבת הטרמיטים שמגיעים, אוכלים את הפיתיון, לוקחים למלכה ומרעילים את כל האוכלוסיה.
הדברה באמצעות ג'ל אנחנו מורחים ג'ל מיוחד בסמוך לתעלות הבוץ של הטרמיטים שהם לוקחים למושבה ולמלכה ומרעילים את כל הקן.

כל שיטה יעילה למצב שונה, כל שיטה עובדת בצורה שונה ומתאימה לסוג אחר של טרמיטים.כדי לדעת איזה שיטה עדיפה בשבילכם צרו איתנו קשר לייעוץ והכוונה. ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך ומומחה לטרמיטים 054-8849445

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

טרמיטים בקיר בטון

מידע נוסף על טרמיטים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat