להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

איך נראים ביצים של טרמיטים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנו נשאלים היא אייך נראים ביצים של טרמיטים? איך נראים זחלים של טרמיטים? ואיך ניתן לזהות שאכן הבית שלי עשוי להיות בבעיית טרמיטים?

המשיכו איתנו מדביר מקצועי מסביר ועונה על כל השאלות

מדביר מוסמך

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

שאלה: איך נראים זחלים של טרמיטים? איך נראות הביצים שלהם?

תשובה: הביצים קטנות מאוד, ולא סביר שתראו אותן. לטרמיטים אין באמת שלב זחל. אנטומולוגים רבים מכנים את הזחל הבקיעה או השלב הראשון של הטרמיטים. אחרים קוראים לנימפות או לזחלים הלא בשלים בשם זחלים. בלי קשר, טרמיטים צעירים נראים דומים מאוד למבוגרים – חרקים לבנים ובעלי גוף רך.

הדברת טרמיטים במרכז
מחזור החיים טרמיטים

מידע על ביצים של טרמיטים

ביצי טרמיטים הן חלק מכריע במחזור החיים של טרמיטים וממלאות תפקיד משמעותי בצמיחה ובקיימות של מושבות טרמיטים. 

היווצרות והטלה: ביצי טרמיטים מוטלות על ידי מלכת מושבת הטרמיטים. המלכה, שהיא נקבת הרבייה העיקרית, אחראית לייצור ביצים ברציפות לאורך כל חייה. בהתאם לסוג הטרמיט, המלכה יכולה להטיל אלפי ביצים ביום בתנאים אידיאליים.

התפתחות ביצי טרמיטים: לאחר ההטלה, ביצי הטרמיטים עוברים התפתחות, מתקדמים בשלבים שונים לפני בקיעה לנימפות. הזמן שלוקח לביצים לבקוע משתנה בהתאם לגורמים כמו מיני טרמיטים, תנאי הסביבה ובריאות המושבה. בדרך כלל, זה יכול לקחת כמה שבועות עד כמה חודשים לבקיעת ביצי טרמיטים.

מראה ביצה: ביצי טרמיטים הן זעירות, בצורת אליפסה ושקופות, לעתים קרובות דומות לגרגרי אורז קטנים. בשל גודלם ושקיפותם, הם עשויים להיות קשים לזיהוי ללא ציוד מתאים או טכניקות בדיקה.

תפקיד בצמיחת המושבה: ביצי טרמיטים מהוות בסיס לצמיחה וקיימות של מושבות טרמיטים. הם משמשים כאמצעי העיקרי להרחבת האוכלוסייה, ומבטיחים את המשכיות המושבה. הייצור המתמיד של ביצים על ידי המלכה מבטיח אספקה קבועה של פרטים חדשים שיחליפו את חברי המושבה המזדקנים או שנפטרו.

ארגון חברתי: ברוב מיני הטרמיטים, כולל טרמיטים תת קרקעיים וטרמיטים יבשים, הביצים מטופלות ומטופלות על ידי טרמיטים עובדים. העובדים אחראים לשמירה על תנאים אופטימליים להתפתחות ביצית, כולל ויסות רמות טמפרטורה ולחות בתוך המושבה.

פגיעות לטורפים: ביצי טרמיטים פגיעות מאוד לטורפים ולגורמים סביבתיים. ללא הגנה וטיפול נאותים מהמושבה, הם עלולים להינזק או להרס בקלות. מושבות טרמיטים משקיעות משאבים משמעותיים בשמירה על הביצים שלהן כדי להבטיח את המשך ההישרדות והצמיחה של האוכלוסייה.

חשיבות בהדברת מזיקים: הבנת מחזור החיים של הטרמיטים, כולל תפקיד הביצים, חיונית בפיתוח אסטרטגיות הדברה יעילות. התמקדות בביצי טרמיטים יכולה לשבש את מחזור הרבייה של המושבה, מה שמוביל לדעיכתה בסופו של דבר. ידע זה חיוני לאנשי מקצוע בתחום הדברת מזיקים ביישום אמצעים לניהול נגיעות טרמיטים בצורה יעילה.

סימנים שעשוי להימצא אצלכם טרמיטים בבית

טרמיטים רגישים לאור יום, לטמפרטורה גבוהה, ללחות ויעדיפו להיות נסתרים וסמויים מן העין, ועל כן הסימנים יופיעו רק לאחר כמה חודשים. הסימנים להימצאות טרמיטים בבית הם תעלות בוץ, הופעת טרמיטים חיים או מתים, סימני כירסום או נסורת.

סימני הבוץ הם תעלות שהם בונים לצורך התנועה שלהם. סימני הכרסום או הנסורת יופיעו בד"כ כחורים שסתומים עם בוץ אך אם תגרדו את הבוץ תגלו סימני חורים בכל הארון, או הופעת טרמיטים חיים או מתים שיצאו לתעופה בבית. 

חשוב מאוד לא לגעת בתעלות בוץ כאשר אתם מזהים אותם! לפעמים הלקוחות רואים תעלות בוץ שיוצאות מהקיר ופשוט מנקים אותם וסותמים אותם עם חומרי איטום. הפעולה עושה נזק גדול יותר, כיוון שהטרמיטים למעשה מבטלים את התעלה ומתחילים להיכנס חזרה לקיר ולהתפרץ ממקום אחר לגמרי – הם עוזבים את התעלה ומתחילים להתפשט במקומות אחרים. 

טיפ: יש לשים לב שתעלות הבוץ הם אכן תעלות בוץ ולא סימני בוץ אחרים כמו צרעות שבונות קנים בתקרות עם בוץ או אפילו ציפור סנונית המערות שבונה את הקנים מבוץ.

 אנו ממליצים לפני הזמנת הדברה לטרמיטים פנו אלינו לייעוץ ודגימה של הבית לצורך זיהוי  ותקבלו פרספקטיבה מדויקת האם יש צורך בטיפול .

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

מחשבון הדברת טרמיטים

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לטרמיטים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

טרמיטים בקיר בטון

מידע נוסף על טרמיטים

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat