להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

עקיצת נמלי אש

נמלי אש הגיעו אלינו לפני שנים רבות מדרום אמריקה ומאז מתפשטות בישראל וגורמות למטרד עקב העקיצות הכואבות שלהם , במאמר הבא נרחיב איך הגיעו נמלות האש לישראל איך פועל העקיצה שלהם איך העקיצה שלהם נראת ואיך אפשר לטפל בהם , המשיכו איתנו וגלו את כל התשובות .

מדביר מוסמך

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

תוכן עניינים:
עקיצות של נמלי אש

נמלים אדומות עוקצות – נמלי אש

בישראל, המין הפולש המכונה נמלת אש, המכונה בשמו המדעי Solenopsis invicta, הפך בשנים האחרונות לדאגה גוברת. הנמלים התוקפניות הללו, שמקורן בדרום אמריקה, התפשטו לאזורים שונים ברחבי העולם, כולל ישראל, שם הקימו מושבות משגשגות. נמלת האש בישראל ידועות בעקיצותיהן הכואבות ובהתנהגותן האגרסיבית, המהווה איום הן על בני האדם והן על חיות הבר המקומיות. נוכחותם עלולה לשבש מערכות אקולוגיות ואזורים חקלאיים מקומיים, מכיוון שהם מגנים באגרסיביות על הקינים שלהם ומחפשים מזון. נעשים מאמצים לשלוט ולנהל אוכלוסיות נמלת האש בישראל כדי לצמצם את השפעתן על הסביבה ולהפחית את הסיכון לעקיצות לתושבים ולמבקרים. ערנות ואמצעים יזומים חיוניים להתמודדות עם האתגרים שמציבים הנמלים הפולשות הללו באזור.

איך נראית עקיצה של נמלת האש ?

עקיצת נמלת אש יכולה להיות די כואבת. כאשר נמלת אש נושכת ועוקצת, היא עלולה לגרום לתחושת צריבה, גירוד, נפיחות ואדמומיות באזור הפגוע. חלק מהאנשים עלולים גם לחוות תגובה חמורה יותר הכוללת כאב עז, שלפוחיות ואפילו תגובה אלרגית במקרים נדירים. חשוב לטפל בהקדם בעקיצות נמלת האש באמצעי עזרה ראשונה מתאימים.

עקיצת נמלת האש יכולה לגרום לתחושה של כיבים, כאב, וגירוי במקום הנגוע. התחושה עשויה להיות מאוד חריפה ונמשכת, ויכולה להיות מרוכזת באזור העור שנתקל בנמלת האש. תחושת הכאב והגירוי עשויים להימשך למספר דקות או יותר, תלוי ברמת הרגישות של האדם ובכמות הרעלן שהושפעה אליו העור. כמו כן, תחושת הכאב עשויה להיות עוצמתית יותר אם מדובר בעקיצה באזור רגיש יותר של הגוף.

*למידע נוסף על הדברת נמלי אש אדומות היכנסו לקישור

עקיצות נמלי אש

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עקיצות נמלת האש מסוכנות ?

עקיצת נמלת האש אינה מסוכנת באופן ישיר לרוב האנשים. הכאב והגירוי של העקיצה עשויים להיות מדאיגים ולגרום לתחושת חוסר נעימות, אך לרוב אין סיכון מיוחד לבריאות ממושכת או נזק רציני מהעקיצה עצמה.

עם זאת, ישנם אנשים שעשויים להגיב באופן חריף יותר לעקיצת נמלת האש ולגרום לגירוי רב יותר בעורם כמו לדוגמא בעקיצות של פשפשים. במקרים נדירים יכולה להיות תגובה אלרגית קשה יותר עקיצת נמלת אש יכולה להוביל לתגובות חמורות יותר. במקרים נדירים, תגובות אלו יכולות לכלול תסמינים כגון קשיי נשימה, כאבים בחזה, סחרחורת ואפילו אנפילקסיס, שהיא תגובה אלרגית חמורה ומסכנת חיים.

אם נעקצתם מנמלת אש ויש לכם תגובה חריפה, כדאי להשתמש בקרם מרגיע או במשחה אנטי-גירויים וכמו פנסטיל ג'ל או משחה אחרת בהמלצת רופא ולעקוב אחר המצב. אם התגובה מתמשכת או מגוונת, כדאי לפנות לרופא להתייעצות.

כמו כן אפשר להשתמש בשירות של חברת אילנית הדברות לזיהוי עקיצות אם אינכם בטוחים ממה נעקצתם שלחו לנו תמונה בוואטסאפ.

מה עושים כדי לטפל בעקיצות של נמלי אש

כאשר נעקצים מנמלי אש חשוב לפעול תחת 5 שלבים שיעזרו לעקיצות להישאר לזמן מה ולהכאיב לכם :
1) התרחקות- כאשר זיהיתם התקהלות של נמלי אש מיד חשוב להתרחק מהאזור ככל האפשר , לא לעמוד על עצם גבוה כמו עץ או סלע או כיסא כי הם יכולים לטפס עליו בקלות.

2) שטיפה או ניגוב – חשוב להרטיב מיד את המקום עם קצת מים וסבון או עם מגבון לח כדי לנקות את החיידקים שעל העור בסמוך לעקיצות .

3) קררו את המקום – שימו בקבוק מים קרים או קרח כדי להפחית את הכאבים והנפיחות

4) הימנעו מגירוד העור – הגירוד גורם לגירוי עורי שיכול לגרום לצלקות וסימנים לזמן ארוך יותר וכמובן זמן החלמה ארוך יותר ולהגביר את הסיכון לזיהום .

5) מרחו משחה ופנו לייעוץ רפואי – מרחו משחה שמתאימה לעור לאחר התייעצות עם גורם מוסמך , כמו כן אפשר ליטול משככי כאבים עם או בלי מרשם בהתאם לנסיבות . בדרך כלל אפשר לקחת אקמול נורופן אדוויל וכו' שיכולים להקל על הכאבים ללא מרשם אך חשוב לעקוב אחרי העקיצות לוודא שאכן אין החמרה במצב .

מתי פונים לרופא בעקיצות של נמלים אדומות ?

חשוב לפנות לטיפול רפואי עבור עקיצות נמלים במצבים הבאים:

1. אם אתה חווה תגובה אלרגית חמורה, כגון קשיי נשימה, כאבים בחזה, נפיחות בפנים או בגרון, סחרחורת או דופק מהיר.
2. אם נעקצת מספר פעמים, במיוחד על ידי נמלים אש או מינים תוקפניים אחרים.
3. אם האזור סביב הנשיכה הופך ליותר ויותר נפוח, אדום או כואב, או אם אתה מפתח פריחה, כוורות או שלפוחיות.
4. אם מקום הנשיכה מראה סימני זיהום, כגון כאב מוגבר, חום, מוגלה או פסים אדומים.
5. אם יש לך היסטוריה של תגובות אלרגיות קשות לעקיצות או עקיצות של חרקים.
6. אם התסמינים אינם משתפרים באמצעי עזרה ראשונה בסיסיים או אם הם מחמירים עם הזמן.

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו או אינך בטוח לגבי חומרת תגובת עקיצת הנמלים, מומלץ לפנות לטיפול רפואי בהקדם לצורך הערכה וטיפול נאותים.

מה עושים כדי להדביר נמלים אדומות בדירה ?

כאשר גיליתם נמלים אדומות נמלי אש בדירה סביר להניח שהם הגיעואם הכנסתם עציץ נגוע או דרך החצר של הבניין וטיפסו על הקירות החיצוניים ונכנסו אליכם הביתה דרך חריצים , חלונות או מרפסת .
הטיפול לנמלי אש בדירה יתבצע על ידי ריסוס של חומר ירוק ללא ריח וללא סימנים בכל רחבי הבית . לאחר ההדברה יש לצאת לשעה אחת בלבד ולאחר מכן התנהלות רגילה ללא סכנה לבני אדם או בע"ח .

כמו כן חשוב מאוד שהבניין יבצע הדברה בכל הקומת כניסה תוך מתן דגש על חצר הבניין ששם מתחילה כל הבעיה .

עלות הדברה לנמלי אש בדירה– 350₪-500
מחיר הדברה בבניין נע בין 500-1500₪ תלוי בגודל הבניין .

טיפול לנמלי אש בבית פרטי

כאשר מגלים בבית פרטי נמלי אש אפשר להבחין בהם בחצר הבית או בתוך הבית שנכנסו מבחוץ , בדרך כלל בחצר אתם תראו אותם הולכות על צינורות ההשקיה .
הטיפול בבית פרטי יתבצע על ידי פיזור גרגירים מיוחדים מסביב לכל שטח הבית כדי שהנמלים יקחו את הגרגירי פתיון מורעל לקן ויחסלו את כל הקן והמלכה , בנוסף לפיזור הגרגירים בחצר אנחנו מרססים את כל הבית בהדברה ירוקה עם חומרים מסוג פירתרואידים שלא מסוכנים לבני אדם או בעלי חיים . ההדברה תהיה אפקטיבית לכל סוגי הנמלים וכמובן עם אחריות מלאה עד הנמלה האחרונה .
מחיר הדברה בבית פרטי נע בין 500-1000₪ תלוי בגדול הבית והחצר .

בגדול עקיצות נמלי אש אינם מסוכנות לרוב האנשים , אך יש אנשים שרגישים לעקיצות שלהם ובמיוחד נשים בהריון שהם עם מערכת חיסונית ירודה מעט , אם את חשה ברע לאחר עקיצה של נמלת אש חייב לפנות לרופא מוסמך להמשך אבחון ומעקב . 

יש נמלים וספות שגם נושכות והם לא נמלי אש אך במרבית המקרים כל הנשיכות או העקיצות של הנמלים מתבצעות עם המנדיבולות ואינם מסוכנות לבני אדם . 

יש המון שיטות טבעיות להדברה של נמלים כמו עם קינמון , פלפל שחור וכו'
אף אחת מהשיטות לא באמת יעילה לטווח ארוך מלבד הדברה מקצועית וירוקה עם מדביר מוסמך  

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat