להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

מחלות שמועברות דרך חולדות

מחלות המועברות על ידי חולדות עלולות להוות סכנה חמורה לבריאות האדם. ידוע כי חולדות נושאות מגוון מחלות, כולל לפטוספירוזיס, הנטאוירוס, קדחת נשיכת חולדות ומגפה. מחלות אלו יכולות להיות מועברות במגע ישיר עם צואת חולדות, שתן או רוק, או על ידי נשימה של חלקיקי אבק המזוהמים עם צואת חולדות.
לפטוספירוזיס הוא זיהום חיידקי שעלול לגרום לתסמינים דמויי שפעת, בעוד שנטווירוס יכול להוביל למחלות בדרכי הנשימה חמורות. קדחת נשיכת חולדה נגרמת על ידי חיידקים המועברים דרך נשיכה או שריטה של ​​חולדה נגועה, ועלולה לגרום לחום, הקאות וכאבי פרקים. המגפה הנגרמת על ידי  החיידק Yersinia pestis, היא מחלה זיהומית מאוד שעלולה להיות קטלנית אם לא מטפלים בה.
חשוב לנקוט באמצעי מניעה כדי למזער את הסיכון למחלות המועברות מחולדות, כגון איטום אזורי חדירה למבנים ואחסון מזון במיכלים סגורים . אם אתם חושדים שאכן יש חולדות בביתכם או במקום העבודה, חשוב לפנות אלינו לביצוע הדברה מקצועית על מנת להרחיק את המכרסמים ולמנוע את התפשטות המחלות.

האם חולדות מסוכנות? והאם הן מעבירות מחלות? ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך מסביר »

תוכן עניינים:
מחלות המועברות דרך חולדות

ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך 2650
מחלות שמועברות דרך חולדות

מחלות המועברות דרך חולדות

  • דבר – מחלת הדבר מועברת מחולדה לחולדה, ומחולדות לבני אדם על ידי עקיצת פרעוש את החולדה ואז את בני האדם. כאשר הפרעוש מעביר לחולדה את הדבר החולדה מתה וכאשר הפרעושים יורדים ממנה הם מחפשים פונדקאים אחרים, אם מצאו בן אדם הם יעבירו ל את המחלה. התסמינים – צמרמורת, הקאות, דימום תת עורי ודלקת ריאות.
  • עכברת – חיידק שמועבר על ידי הפרשות של החולדות בשתן או בגללים ויכול להימצא בבוץ ומים ובאזורים שופעים בצמחיה, החיידק מועבר על ידי שחיה במים דרך העיניים או חתכים בגוף, התסמינים העיקריים הם כאבי ראש ושרירים, בחילה והקאות, דלקות במוח, דלקת בכבד ועור.
  • סלמונלה – החיידק הכי מוכר בישראל, החיידק מועבר על ידי הפרשות של גללים ושתן של החולדות, התסמינים הם בדרך כלל כאבי ראש, כאבי בטן חזקים, שלשולים ובחילות. הסלמונלה מוכרת לנו היטב מביצים ובשר אך החיידק יכול להיות מאוד חזק לאנשים רגישים בעלי מערכת חיסונית ירודה.
  • טיפוס – לא בדיוק מחלה מחולדות אלה יותר מהפרעושים על החולדות, הפרעושים שיקפצו ויעקצו אתכם ידביקו אתכם בטיפוס או נשיכה מהחולדה. התסמינים הם צמרמורת, כאבי ראש, כאבי בטן, תחושה של אי נוחות, הזעה.
  • סטרפטובצילוס – נקראת גם קדחת, נשיכת חולדה ומועבר על ידי נשיכה או שריטה או שחיה או שתיה במים מזוהמים בחולדות. הסימפטומים הם כאבי ראש, צמרמורת, כאבי שרירים ובחילות.
  • טוקסופלוזמוזיס – חיידק שנמצא בישראל תחילה שמועבר דרך חתולים אך בשנים האחרונות גם מועבר דרך חולדות על ידי הגללים והשתן. התסמינים בעיקר בגרון כמו בליעה, נשימה כאבי ראש וחום וצמרמורות.
  • הנטאוירוס – נגיפי הנטא וירוס שוכנים בגוף המכרסמים כמו עכברים חולדות אוגרים וכו', החולדות יכולות להרגיש בריאות ולא לחוש חולי בכלל, אך הם מדביקים בני אדם על ידי נשימת ההפרשות שלהם, או מגע של הפרשות עם מזון או שתיה. הוירוס גורם לדלקות דימומיות ובעיות בכליות ובריאות.

נשיכת חולדה – האם מסוכן?

מחלות המועברות מחולדות ⭐⭐⭐⭐⭐

נשיכה של חולדה יכולה להיות מאוד מאוד כואבת, במיוחד אם זה חולדת חוף. נשיכה מחולדה יכולה להעביר מחלות רבות במידה והחולדה חולה. כמו כן ציינו בפסקה העליונה על מחלת סטרפטובצילוס ומחלות נוספות שמועברות על ידי נשיכה מחולדה.
כאשר חולדה נושכת אתכם חשוב מיד ללכת לרופא מוסמך, לבדוק את פנקס החיסונים אם יש לכם טטנוס ולהיות תחת מעכב רפואי.

נזקים נוספים מחולדות

נזק בריאותי – מעבר לנזק הבריאות והעברת מחלות שהם יוצאים הם פוגעות בתחושת הבטחון בבית, חוסר שינה וריב עם בני הזוג. הימצאות חולדה בבית תגרום לכם לחוסר שינה, לחץ, עצבים, ויכוחים עם הבעל או האישה וחוסר ביטחון ללכת לישון בבית.
נזק לרכוש – החולדות יכולות לכרסם כמעט כל חומר מאלומיניום ובטון ועד ספרים ומשקופים, אם חולדה תקועה בקיר היא תעשה לכם חור בקיר, אם לחולדה אין מה לאכול היא תאכל לכם את כל חוטי החשמל וכו'.
נזק לבעלי חיים אחרים – כאשר יש לכם כלב או חתול בבית החולדות ינסו להגיע לאוכל ולמים שלהם כדי לאכול ולשתות ויעבירו מחלות לחיות אצלכם בבית.

איך אפשר לדעת אם יש לנו חולדה בבית?

בדרך כלל אי אפשר לטעות, כשחולדה נכנסת לדירה היא מכרסמת חפצים או מזון, משאירה גללים ושתן כסימני הדרך או לחילופין שתראו את החולדה רצה או את חורי הכניסה והיציאה שלה. לא בטוחים אם הגללים שראיתם של חולדה? פנו אלינו בוואטאפ עם צילום מדוייק. לצורך ייעוץ יש לבצע צילום מדוייק מכמה זוויות ואפילו סרטון יש לשים חפץ או מטבע ליד שנקבל אינדיקציה לגודל נא לתת תיאור: מתי ראית? כמה ראית? ואיפה? והאם יש סימנים נוספים? היכן גרים?

הדברת חולדות בבית במשרד או בעסק

לכל מבנה יש שיטת טיפול שונה, בדרך כלל השיטות להדברת חולדות זה או מלכודות או רעלים או שילוב בינהם…
בדרך כלל נציב רעלים במקום שיש בו הרבה חולדות וזה בשטח פתוח ולא בתוך מבנה כדי שהם ימותו בחוץ, אם המקום סגור אנחנו נציב מלכודות מקצועיות כדי ללכוד את כל החולדות שבמבנה.

יש המון שיטות טיפול שונות ולפעמים צריך לבצע כמה פעולות בו זמנית כדי לחסל אוכלוסיה ולכן חשוב מאוד להתייעץ איתנו כדי שנבין את מורכבות הבעיה ואז ניגש לטפל. הדברת חולדות עם מדביר מוסמך ומקצועי נע בין 350-700 ₪ תלוי באופי המקום וגודל.

*עוד שירותים שתמצאו אצלנו

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לפשפשים ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

מידע נוסף על מכרסמים וחולדות

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat