הדברת תיקן מזרחי

תיקן מזרחי

כל המידע על תיקן מזרחי דרכי הגעה ,הדברה ומניעה

תיקן מזרחי, הידוע מדעית בשם Blatta orientalis, הוא מזיק ביתי נפוץ שנמצא ברחבי העולם אך פחות נפוץ מהתיקן הגרמני או האמריקאי. הוא ידוע בצבעו החום הכהה עד השחור ובמראהו המבריק. בניגוד לכמה מינים אחרים של תיקנים, תיקנים מזרחיים אינם עפים ואין להם כנפים.

מדביר מוסמך

תוכן עניינים:
תיקן מזרחי

הדברת תיקן מזרחי

תיקן מזרחי - בית גידול והתנהגות

תיקנים מזרחיים משגשגים בסביבות חשוכות ולחות, הם נמצאים בדרך כלל במרתפים, ערמות זבל, ערמות עלים לחות ואזורים אחרים עם רמות לחות גבוהות. המזיקים האלה הם בעיקר ליליים, ומעדיפים לחפש מזון במהלך הלילה. הם אוכלי כל ואפילו נבלות ויצרכו מגוון רחב של חומרים אורגניים, כולל מזון מתכלה, אשפה ואפילו פסולת של בעלי חיים.
התיקן המזרחי יהיה בסימולטניות עם תיקן אמריקאי כמו בביובים , בערימות עלים , מתחת לדשא סינטטי ובכל מקום שיכול להיות חמים ולח . 

תיקן מזרחי מאוד אוהב להימצא באזורים כמו בארון מתחת לכיור במטבח או בישרותים , מאחורי אסלות , באזור המכונת כביסה , פחי אשפה .

דרכי הכניסה של התיקנים לבית : 

בדרך כלל התיקן המזרחי בגלל שהוא זוחל ואין לו את היכולת כמו נמלים אותיקן אמריקאי ללכת על קירות אנכיים וחלים אז בדרך כלל הוא יכנס לבתים דרך מערכת הביוב , דרך חריצים בקיר , סדקים , חלונות , מתחת לדלתות ולהיכנס אליכם הביתה יחד עם קרטונים . 

סיכונים בריאותיים של תיקן מזרחי

מלבד היותם מטרד שבטוח לא תרצו לפגוש במבטח שלכם בעמצה הלילה, תיקנים מזרחיים מהווים סיכון בריאותי משמעותי לבני האדם. הם נשאים ידועים של פתוגנים שונים ויכולים לזהם מזון ומשטחים בחיידקים, מה שמוביל להתפשטות מחלות כמו סלמונלה ו-E. coli. בנוסף, הצואה שהם משאירים יכולה לעורר אלרגיות ולהחמיר מצבי נשימה כמו אסטמה.
התיקן המזרחי בדומה לתיקן פסים חום אוגר חיידקים פתוגניים, וירוסים ואורגניזמים מיקרוסקופיים. בעוד שיצורים אלה אינם מהווים איום ישיר על בריאות האדם, הם משמשים כווקטורים להפצת המיקרואורגניזמים האמורים, יחד עם ההפרשות שלהם ונשירת תאי האפידרמיס, ברחבי סביבתם. אנשים עם רגישות מוגברת, במיוחד אלו הסובלים מאסטמה, עלולים לסבול מתסמינים מוגברים בחשיפה לשאריות שהופקדו על ידי תיקנים אלה, המתבטאים במצוקה נשימתית, גודש באף, גירוד וגירוי עיניים. יתר על כן, מיני התיקן המזרחי מאופיין בייצור של ריח חריף ולא נעים. חדירתם למגורי אדם מתרחשת בדרך כלל דרך חריצים מתחת לדלתות, ציפויים, צינורות, מערכות ביוב ושקעי ניקוז.

מחזור החיים של תיקן מזרחי

מחזור החיים של תיקן מזרחי,  עוקב אחר רצף התפתחותי אופייני למיני תיקנים. מחזור החיים מורכב משלושה שלבים עיקריים: ביצה, נימפה ובוגר.

1. שלב הביצה (השיטה): נקבות מקקים מזרחיים בוגרות מטילות את ביציהן במקומות מוגנים ומוסתרים, לעתים קרובות בסביבות חשוכות ולחות. הביצים סגורות בתיק ביצים שמגן על הנימפות המתפתחים מפני איומים חיצוניים. אבות אלו מופקדות בדרך כלל בסדקים, סדקים או אזורים מבודדים אחרים, מה שמבטיח את הישרדות הצאצאים.

2. שלב נימפה (התפתחות מוקדמת): לאחר תקופת דגירה, הביצים בוקעות לנימפות. נימפות דומות לגרסאות מיניאטוריות של תיקנים בוגרים אך חסרות כנפיים ויכולות רבייה. הם עוברים סדרה של הפרשות, ומשילות את השלדים החיצוניים שלהם כשהם גדלים בגודלם. נימפות פעילות, מחפשות מחסה ומזון תוך התבגרות הדרגתית דרך מופעים עוקבים.

3. שלב בוגר (בגרות רבייה): בהגיעם לבגרות, הנימפות מתפתחות לתיקנים מזרחיים בוגרים. למבוגרים יש כנפיים מנוונות, המאפשרות להם לנווט סביבם בצורה יעילה יותר. הם מצוידים באיברי רבייה, המקלים על המשך המין באמצעות הזדווגות והטלה. תיקנים מזרחיים בוגרים מפגינים התנהגויות כמו חיפוש מזון, חיפוש מחסה והתרבות כדי לקיים את אוכלוסייתם.

מחזור החיים של תיקן מזרחי מושפע מגורמים סביבתיים כמו טמפרטורה, לחות וזמינות מקורות מזון. בתנאים אופטימליים, ההתפתחות מביצה לבוגר יכולה להימשך מספר חודשים, כאשר ג'וקים בוגרים מסוגלים לחיות תקופה ממושכת. מחזור חיים זה מנציח את דינמיקת האוכלוסייה של תיקנים מזרחיים, ומבטיח את התמדה שלהם בבתי גידול מתאימים.

איך אפשר למנוע מתיקן מזרחי להגיע לבית?

על מנת למנוע נגיעות של תיקנים מזרחיים במסגרות מגורים, חובה לאמץ גישה מקיפה ומונעת להדברת מזיקים. האסטרטגיות המתוארות הבאות משרתות את נוכחותם של תיקנים מזרחיים במשק הבית:

  1. תקני היגיינה מקיימים: שמירה על אזורי מגורים בתוליים נטולי שאריות מזון היא חשיבות עליונה בהרתעת תיקנים מזרחיים. מומלץ לנקות באופן קבוע משטחים, רצפות ואזורים הרגישים לפירורים או נזילות. אחסון בטוח של מזון במיכלים סגורים הרמטית כמו כן אם אתם גרים בבניין שימו לב לאזור חדר האשפה שהוא מסודר ונקי ופינוי מהיר של אשפה בכלי קיבול אטומים היטב הם שיטות חיוניות.

2. רמות לחות מפחיתות: תיקנים מזרחיים מפגינים זיקה לסביבות עם לחות מוגברת. תיקון כל נזילת אינסטלציה, הבטחת אוורור נאות בחדרי אמבטיה ומטבחים ותיקון מקורות רטיבות מיותרים הם חיוניים. מומלץ לשקול שימוש במסירי לחות באזורים המועדים לרמות לחות מוגברות.

3. אבטחת נקודות כניסה: בדיקה קפדנית של נקודות כניסה פוטנציאליות המשמשות ג'וקים מזרחיים היא הכרחית. מומלץ לאטום חריצים בקירות, רצפות, חלונות ודלתות באמצעות איטום מזג אוויר או הפשטה. יש להפנות תשומת לב קפדנית למרווחים המקיפים צינורות, פתחי אוורור וצינורות שירות.

4. מרחבי מסתור מצטמצמים: תיקנים מזרחיים משגשגים בסביבות עמוסות גדוש פינות מסתור. הפחתת העומס בתוך אזורי אחסון, ארונות ומרתפים משמשת להגביל אתרי נמל פוטנציאליים עבור תיקנים מזרחיים. ניקיון וארגון שיטתי של אזורים אלו על בסיס קבוע מומלצים לצמצם את אזורי המסתור.

5. עירנות ובדיקה: בדיקה שגרתית של מתחמי מגורים לאיתור סימנים של פעילות תיקנים מזרחיים, לרבות חומרי צואה, שקי ביצים או ריחות עבשים, היא חיונית. זיהוי בזמן מסייע במניעת הסלמה של זיהום קל. יישום משטר ניטור ערני מקל על זיהוי ופתרון בעיות פוטנציאליות באופן מיידי.

6. שימוש במדביר מקצועי: אימוץ מתודולוגיות הדברה ירוקות ולא רעילות כגון פיתיונות, מלכודות וריסוס מומלץ לניהול אוכלוסיות תיקנים מזרחיים. מומלץ לפנות אלינו לשירותי הדברת ג'וקים מקצועית לאפשרויות טיפול יעילות יותר.

הדברת תיקן מזרחי באופן מקצועי - מניעה והדברה יעילה נגד תיקן מזרחי

תיקון מזרחי, הוא מהמזיקים המצויים ביתיים והנפוצים ביותר בעולם. להם אהבה מיוחדת ללחות ולחשוך, ולכן הם נמצאים לא רק בחוץ ובביוב אלא גם במקומות רטובים וחשוכים ביותר בבתים, כגון מרתפים, מטבחים ושירותים. כאשר מדובר בתיקן מזרחי, חשוב לקחת שירות מקצועי של חברת הדברות אמינה כמו אילנית הדברות שידעו לפעול בהתאם ולהשמיד כל זכר לתיקן המזרחי בביתכם.

כיצד פועלים שירותי הדברה מקצועיים?

  1. איתור וזיהוי: מדביר מוסמך מטעם אילנית הדברות יבצע בדיקה מקיפה של הבית כדי לזהות את הנקודות הפוטנציאליות שמהן ככל הנראה חודר התיקן המזרחי לפנים הבית. הבחירה הנכונה של מוצרי ההדברה וסתימת וחסימת מקורות הגישה של התיקן המזרחי יסיעו לכם לשמור על ביתכם נקי מפולשים לא רצויים.
  1. הדברה: המדביר המוסמך של אילנית הדברות ישתמש אך ורק בחומרי הדברה ברעילות נמוכה וחומרים מורשים כדי לטפל באזורים בהם קיימת פעילות הג'וקים. מינון חומר ההדברה הינם באישור המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ואנו שמים דגש מיוחד בשימוש בחומרי הדברה כמה שיותר בטוחים לילדים, מבוגרים, אנשים רגישים ובעלי חיים.
    כל חומרי ההדברה שלנו מיוצרים בישראל עם תו תקן ללא ריח וללא סימנים , יציאה לשעה בלבד !

ניתן לבצעה הדברה ירוקה נגד תיקן מזרחי באמצאות פיתיונות ג'ל מיוחדים שיגרמו לתיקן להפוך להרעיל ולפגוע ככה באוכלוסיית התיקן המזרחי בסביבה.

הדברה באולם כנסים

כמה עולה הדברה מקצועית נגד תיקן מזרחי?

המחיר של הדברת תיקן מזרחי יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים שונים, ובעיקר תלוי באופי ובגודל של ההתקפה, כמו גם בגודל השטח שיש לטפל בו. הנה מספר פקטורים שמשפיעים על המחיר:

  1. גודל הבית או הנכס
  1. רמת ההדבקה של הכנס – כמובן, ככל שהתקן המזרחי מופיע בכמות גדולה וברמה גבוהה יותר, יהיה נדרשת הרבה יותר עבודה וזמן כדי להשלים את ההדברה.
  1. סוג ההדברה הנדרש

כאשר תצרו קשר עם אילנית הדברות ותקבעו את מועד הביקור, אחד המדבירים המוסמכים שלנו יבצעו בדיקה מקיפה ויתאימו תוכנית הדברה מותאמת אישית עבורכם.

למרות שהמחיר עשוי להשתנות בעקבות פקטורים שונים כפי שהזכרנו מעלה, כל הצעת מחיר תכלול את כל העלויות הכוללות ותספק לכם פירוט מקיף של השירותים והתשלום שנדרש. בנוסף, חשוב לזכור ששימוש בשירותי הדברה מקצועיים הוא השקעה משתלמת בטווח הארוך, מאחר ואנו מבטיחים תוצאות יעילות ואמינות לאורך זמן.

מחיר הדברת תיקן מזרחי 

אצלינו ההדברה כוללת גם הדברה לנמלים 
יציאה לשעה בלבד ללא ריח וללא סכנה לבני אדם

דירת סטודיו – 250 ש"ח 

דירת 2 חדרים – 300 ש"ח

דירת 3 חדרים – 330 ש"ח 

דירת 4 חדרים – 350ש"ח 

דירת 5 חדרים – 380-400 ש"ח 

דירת 6 חדרים – 450-500 ש"ח 

בית פרטי בין 400-700₪ תלוי בגודל 

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
מומחה לחרקים תברואתיים וחרקי שדה ומספק
שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 

חייגו עכשיו 054-8849445 

הדברה לתיקן מזרחי ⭐⭐⭐⭐⭐

רישיון הדברה