להצעת מחיר וייעוץ חייג עכשיו :
צ

הדברה לחדקונית הדקל האדומה

תוכן עניינים
הדברה לחדקונית הדקל

מדביר מוסמך

פתאום שמתם לב לשינוי משמעותי בעצי הדקל אצלכם בחצר? הגנן הפחיד אתכם על קריסת עצי הדקל לקראת החורף? הכירו את חדקונית הדקל האדומה, חרק קטן שפוגע בהמון עצי דקל בישראל וגורם לקריסתם של לא פחות מ 5000 עצים בשנה, בלי שתשימו לב ביום בהיר פתאום יפול לכם עץ הדקל בחצר ולא תדעו למה.

אז מי את חדקונית הדקל האדומה ואיך אפשר לשים לב להימצאותה בעצים ואיך מטפלים בחדקונית? המשיכו איתנו ומדביר מקצועי יענה על כל השאלות.

חדקונית הדקל האדומה – תעודת זהות

חדקונית הדקל היא חרק בגודל של כ2-4 ס"מ ממשפחת החדקוניים עם קוטיקולה מאוד חזקה ונוקשת, צבעם אדום – כתום. החדקוניות מאוד אוהבות עצי דקל מסוג דקל קנרי, דקל מצוי עצי קוקוס ותמרים.

החדקונית בעלת 3 דרגות התפתחות ביצה גולם ובוגר. שלב הזחל וגם שלב הבוגר שניהם פוגעים בעצים ויכולים לגרום לקריסתם בלי שתשימו לב.

הביולוגיה של חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל תתקוף עצים בני 5-15 שנה בדרך כלל אך יכולה בהחלט גם לחסל עצים מאוד בוגרים בני עשרות שנים, למעשה החדקונית מטילה ביצים בסמוך ללולב העליון של העצים, הביצים בוקעות ומגיחות לעולם זחלים שמתחילים לאכול את העץ ואת קצוות העלים.

הזחלים מתחילים לבנות מחילות מאוד עמוקות בתוך העצים וכך למעשה העץ מתחיל להיחלש, מדביר מקצועי יוכל לשים לב מיד אם העץ נגוע על ידי צפיה בכיוון העלים, אופן עמידת הלולב ובריאות העץ.

לחדקונית יש מחזור חיים שאורך כחודשיים שלושה עד הגעה לבגרות והנקבה יכולה להטיל בממוצע כ 300 ביצים בהטלה בודדת והביצים יבקעו לאחר כ 4-5 ימים תלוי בתנאים. הזחל פוגע מאוד בעצים אך בכל דרגה הוא פוגע בצורה אחרת כלומר, הלרווה מגיעה לאורך של 3 ס"מ בהתחלה וגדלה עד 7 ס"מ בין 2-6 דרגות התפתחות ולבסוף יוצרת עם חלקי עלים יבשים את הגולם ולאחר מכן מגיח לעולם חדקונית דקל אדומה עם חדק גדול בקצה הראש.

הגלמים יהיו בדרך כלל באזורים שהם הלרוות חיו וניזונו ויהיו בתקופת הגולם כחודש ימים

חדקונית הדקל האדומה – תעודת זהות

איך החדקונית מגיעה אליכם לעצים?

החדקונית בעלת כושר תעופה טוב אך לא מעולה, אם אתם גרים בסמוך לפרדס, לגינה עירונית או סתם אתם חסרי מזל אז החדקונית עפה למרחקים של 500-600 מטר למרות גופה הקשה והכבד. בדרך כלל לאחר קריסת עץ מחדקוניות מומלץ לשרוף את שאריות העץ כדי למנוע את ההתפתחות העתידית של החדקוניות, אך לרוב זה לא קורה ולפעמים לאחר שמפנים את העץ לוקח יום יומיים עד שמפנים אותו וכל השינוע גורם לחדקוניות לרוץ ולעוף לעצים אחרים.

הזחלים חדקונית הדקל
✔️ הדברה לחדקונית הדקל
30 שנות וותק !
✔️זמינות מהיום להיום
הדברה ירוקה ללא סכנה לבני אדם ובעלי חיים
✔️לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייג עכשיו :
054-8849445
 

הדברה לחדקונית הדקל ⭐⭐⭐⭐⭐

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

הפגיעה של חדקונית הדקל בעצים

הפגיעה של חדקונית הדקל העצים החלה בשנת 2000 בערך בעצי דקל קנרי ודקל מצוי, הפגיעה בדקל קנרי תתחיל בדרך כלל הלולב ובדקל המצוי הפגיעה תהיה לרוב בחלקים התחתונים בין חיבורי הגזע.
הסימנים המובהקים לפגיעה של חדקונית הדקל בעצים בדרך כלל תתגלה שראש העץ "הכתר" נפול , ענפים אכולים , ענפים מוטים הצידה , עץ מוציא שרף וכו' 

בישראל יש המון עצי דקל כמעט בכל מועצה, בכל אולם אירועים, בכל רחוב ובכל בית תוכלו למצוא את עצי הדקל המהממים אך הפגיעה של החדקונית כמעט בלתי נמנעת.

איך אפשר להימנע מחדקונית הדקל?

המניעה בדרך כלל צריכה להיות בסימולטניות של גנן ושל מדביר, הגנן בדרך כלל מתחזק את העצים ואם הוא גנן מקצועי הוא מיד ישים לב למשהו חדש, כמו כן גיזום באופן קבוע ויפחית משמעותית את הימצאות החדקוניות.

ההמלצה היא לבצע אחת לשלושה חודשים טיפול לחדקוניות במקומות פתוחים כמו בערים, בחצרות, גני אירועים קומפלקסים וכו'.

הזחלים חדקונית הדקל

הדברה לחדקונית הדקל האדומה

ההדברה לחדקונית חייבת להיעשות עם מדביר מבנים ושטחים פתוחים ולא מדביר דירות רגיל, משרד החקלאות בכל שנה מוציא תקנות חדשות כנגד החדקונית בדרך כלל הטיפול לחדקונית יתבצע על ידי הזרקת חומר הדברה ללולב או הזרקת חומר לגזע.

החומרים המותרים והמומלצים לשימוש כיום הם:

  • איפון
  • טוטם
  • סימבוש
  • קוהינור
  • פוליקור
  • קונפידור

כמובן שיש לבחון את המצב ואז להחליט איזה חומר לשימוש. כל סיטואציה מצריכה טיפול שונה עם חומרים שונים ושיטה שונה ולכן מאוד חשוב להתייעץ עם חברת הדברה מקצועית שיודעת ומכירה את המצב.

אנחנו באילנית הדברות מבצעים הדברה לחדקונית הדקל באמצעות המכשור מקצועי וחדשני , כל החומרים שלנו תוצרת ישראל עם תקן של המשרד להגנת הסביבה . 
מבין לקוחותינו הבולטים בהדברת חדקונית הדקל עיריות , מועצות , אולמות אירועים ולקוחות פרטיים שמזמינים אותנו באופן קבוע לניטור וטיפול נגד החדקונית . 

הדקל פגוע מחדקונית הדקל

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ מקצועי

עמוד זה נכתב על ידי
ליאור זליקובסקי – מדביר לחדקונית מוסמך מספר היתר 2650 

המנהל של אילנית הדברות ודור שלישי למשפחת מדבירים,
בוגר מקווה ישראל החקלאי ומומחה למזיקי עצים
ומספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים.
רוצים להתייעץ איתי ? 
חייגו עכשיו 054-8849445

רישיון הדברה

חרקים דומים לחדקונית הדקל :

הדברה לצרעות

הדברה לצרצרים

הדברת נדל ארסי

חייג עכשיו ! 
WhatsApp chat